'Bira ile alkolizm zor'
Dünya bira devlerinden Carlsberg'in Başkanı Nils Andersen, biranın alkol bağımlılığı için basamak değil, yüksek alkollü içkiye yönelmeyi engelleyen bir duvar olduğunu söyledi
Yıllık altı milyar litrelik üretimiyle dünya içecek devleri arasında yer alan Carlsberg'in Dünya Başkanı Nils Andersen, Türkiye'de elde ettiği başarıların ardından pazarı tanımak için İstanbul'a geldi. Carlsberg'in Türkiye performansından memnun olduklarını ve yatırımlara devam edeceklerini söyleyen Andersen, Rusya'da halkın votka tüketiminin azaltılması amacıyla hükümetin birayı özendirdiğinin hatırlatılması üzerine, "Bira sanıldığı gibi alkol bağımlılığının başlangıcı değildir. Daha sert içkilere alternatiftir. Ama alkolünün düşük olmasına rağmen her şeyin olduğu gibi biranın da fazlası zararlıdır" dedi.
Yurtdışı yatırımlarını Avrupa, Kuzey Afrika ve Uzakdoğu ülkelerinde yoğunlaştırdıklarını, Rusya ve İskandinav ülkelerinde de pazar lideri olduklarını anlatan Andersen, Türkiye'nin yabancı sermaye yatırımları için cazip bir ülke olduğunu, ancak yatırımların kolaylaştırılması gerektiğini anlattı.
Andersen, Türkiye pazarı ile ilgili olarak da şu değerlendirmeyi yaptı:
"Türkiye'ye krizde yatırım yaptık. Şimdi krizi yavaş yavaş aşmaya başladınız. Biz son 6 aylık sonuçlardan memnunuz. Yatırım yapmaya devam edeceğiz. 10-12 milyon dolarlık yeni bir şişeleme hattı yatırımını bu yıl gerçekleştireceğiz. Volüm ve penetrasyon olarak Türkiye satışlarımızdan memnunuz. Fakat devalüasyon nedeniyle hedeflediğimiz ciroya ulaşamadık. Şu anda yüzde 24-25 olan pazar payımızı yüzde 30'a çıkarmayı hedefliyoruz."
İKİNCİ KALACAĞIZ
Türkiye'de fiyat rekabetine girmeyeceklerini, kalite ve servis ile rekabet edeceklerini söyleyen Nils Andersen, "Efes çok büyük ve biz Türkiye'de uzun süre ikinci olarak kalmaya devam edeceğiz. Carlsberg, Miller gibi premium bira kulvarındadır. Efes'e rakip olan ise diğer markamız Tuborg'dur. Türkiye'de bira tüketiminin gelecekte artacağına inanıyoruz" dedi. Andersen, bira hammaddesi olan arpanın yüzde 50'sini iç pazardan karşıladıklarını, bu oranı artırmayı hedeflediklerini belirterek, "Esas büyük para ambalaja gidiyor. Ama biz ambalaj ve reklam malzemelerinin çoğunu Türkiye'den alıyoruz" dedi.
|