kapat
12.03.2002
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
banner
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPUS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 DİYET
 TATLILAR
 CİNSELLİK
 PAZAR SABAH
 KİTAP
 SİNEMA
 SANAT
 RENKLER
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

'Bira ile alkolizm zor'

Dünya bira devlerinden Carlsberg'in Başkanı Nils Andersen, biranın alkol bağımlılığı için basamak değil, yüksek alkollü içkiye yönelmeyi engelleyen bir duvar olduğunu söyledi

Yıllık altı milyar litrelik üretimiyle dünya içecek devleri arasında yer alan Carlsberg'in Dünya Başkanı Nils Andersen, Türkiye'de elde ettiği başarıların ardından pazarı tanımak için İstanbul'a geldi. Carlsberg'in Türkiye performansından memnun olduklarını ve yatırımlara devam edeceklerini söyleyen Andersen, Rusya'da halkın votka tüketiminin azaltılması amacıyla hükümetin birayı özendirdiğinin hatırlatılması üzerine, "Bira sanıldığı gibi alkol bağımlılığının başlangıcı değildir. Daha sert içkilere alternatiftir. Ama alkolünün düşük olmasına rağmen her şeyin olduğu gibi biranın da fazlası zararlıdır" dedi.

Yurtdışı yatırımlarını Avrupa, Kuzey Afrika ve Uzakdoğu ülkelerinde yoğunlaştırdıklarını, Rusya ve İskandinav ülkelerinde de pazar lideri olduklarını anlatan Andersen, Türkiye'nin yabancı sermaye yatırımları için cazip bir ülke olduğunu, ancak yatırımların kolaylaştırılması gerektiğini anlattı.

Andersen, Türkiye pazarı ile ilgili olarak da şu değerlendirmeyi yaptı:

"Türkiye'ye krizde yatırım yaptık. Şimdi krizi yavaş yavaş aşmaya başladınız. Biz son 6 aylık sonuçlardan memnunuz. Yatırım yapmaya devam edeceğiz. 10-12 milyon dolarlık yeni bir şişeleme hattı yatırımını bu yıl gerçekleştireceğiz. Volüm ve penetrasyon olarak Türkiye satışlarımızdan memnunuz. Fakat devalüasyon nedeniyle hedeflediğimiz ciroya ulaşamadık. Şu anda yüzde 24-25 olan pazar payımızı yüzde 30'a çıkarmayı hedefliyoruz."

İKİNCİ KALACAĞIZ
Türkiye'de fiyat rekabetine girmeyeceklerini, kalite ve servis ile rekabet edeceklerini söyleyen Nils Andersen, "Efes çok büyük ve biz Türkiye'de uzun süre ikinci olarak kalmaya devam edeceğiz. Carlsberg, Miller gibi premium bira kulvarındadır. Efes'e rakip olan ise diğer markamız Tuborg'dur. Türkiye'de bira tüketiminin gelecekte artacağına inanıyoruz" dedi. Andersen, bira hammaddesi olan arpanın yüzde 50'sini iç pazardan karşıladıklarını, bu oranı artırmayı hedeflediklerini belirterek, "Esas büyük para ambalaja gidiyor. Ama biz ambalaj ve reklam malzemelerinin çoğunu Türkiye'den alıyoruz" dedi.



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır