'Timsah' deri değiştirdi
68 yıllık efsane marka, artık genç tasarımcı Lemaire'a teslim. Lemaire'in hedefi Lacoste'u gençleştirmek ve ABD pazarını ele geçirmek
Moda dünyasının timsahı denince Lacoste akla geliyor. Eski tenisçi Rene Lacoste'un özel olarak diktirdiği timsah logolu, kısa kollu tişörtle 68 yıl önce başlayan Lacoste efsanesi, şimdi 36 yaşındaki Fransız tasarımcı Christophe Lemaire'le sürüyor. Markanın imajını yeniden yaratmak için görevlendirilen Lemaire, anlaşılan timsah hariç Lacoste'un her şeyini değiştirmeye kararlı.
HEDEF AMERİKA
Daha önce Cacharel, Woolmark, Christian Lacroix, Thierry Mugler ve son olarak Sartore gibi ünlü markalarda tasarımcılık yapan Lemaire'ın 1996-97 yıllarında 'en iyi bayan giyim tasarımcısı' moda ödülleri ve 1987 Galerie Lafayette bursu bulunuyor.
Lemaire'e göre Lacoste'un avantajı hem modern hem de unisex bir uluslararası marka olması. 600 dükkanı, 736 milyon Euro'luk (920 trilyon lira) bütçesi olan markanın yeni hedefi, Avrupa dışına önem vermek. 1992 yılında Amerikan pazarına giren Lacoste'un Çin'de 26 butiği var, Kore pazarında da etkili.
Lemaire 'sportif' bir aileden gelme. Hatta büyükannesi bir tenisçiymiş! "Bence Lacoste'un Amerikan vizyonu eksik" diyor Lemaire, "Halbuki tüm sosyal sınıfların üstünde, herkese hitap eden bir marka. Bence imajı modernleştirmemiz, ama trend tuzağına düşmememiz gerekiyor. Lacoste öyle klasik bir ürün ki, modelleri yenilemek için sabırsızlanıyorum. İlk hedef 2002 yazında 18-25 yaş arası tüm gençlerin Lacoste giymesi!"
|