Gerçek markalar krizlerle sınanıyor
10 yıldır yaşanan her krizle büyüdüklerini belirten Casper'ın Genel Koordinatörü Yalçın Yıldırım, "Üretim kadar tanıtım da önemli" dedi
Bilgisayar sektörünün önde gelen markalarından Casper, 2001 yılı içinde yapılan bir kamuoyu araştırmasında en çok tanınan Türk bilgisayar markası ünvanını kazandı. Casper Computer Genel Koordinatörü Yalçın Yıldırım, Casper'ın son on yıldır her krizde büyüdüğünü ve artık markalarının ardı ardına yaşanan krizlerle sınandığını vurguladı. Yıldırım, krizde nasıl büyüdüklerini şöyle anlattı: "Merkez Bankası'nın 2002 sonuna kadar kur belirlemesine rağmen, kriz Türk Lirası'nın en az yüzde 20 değerlenmiş olduğunu kurum olarak saptamıştık. Ona göre döviz borçlarımızı şirket menfaatine uygun seviyenin üzerinde hiç çıkarmadık." Ekonomik krizde satışların durmaması için farklı stratejiler uyguladıklarını belirten Yıldırım, "Talep yaratmak için kazanımı bıraktık. Düşük kârlılığı temel edindik. Bayilerimize mal tedarikinde hiç sorun yaratmayarak, krizde iş yapanlar için mal tedariki sorununu çözdük" şeklinde konuştu.
"Dünyanın en iyi ürününü üretseniz bile eğer bunu tanıtamıyorsanız pazarda yeriniz olmaz" diyen Yıldırım, ağırlıklı olaraka gazetelere ilan verdiklerini söyledi. Yılıdırım bunun gerekçesini şöyle açıkladı: "Gazetelerin çok etkin mecralar olduğunu düşünüyoruz. Gazetedeki bir sayfalık ilanımızın ömrünün, aynı gazetede yer alan bir haber gibi birkaç saatle sınırlı olmadığını, günler geçse de akıllarda kaldığını düşünüyoruz. Belki de sırrımız ürettiğimiz ilanların satışa yönelik olmasının yanı sıra marka imajını da yansıtması. Örneğin yapılan bir araştırmada 2013 kişiden akıllarına gelen ilk üç bilgisayar markasını söylemesi istendi. 2013 kişiden yalnız yüzde 36'sı en az bir bilgisayar ismi sayabildi. Marka hatırlamada yüzde 44 ile IBM birinci sırada yer alırken, yüzde 37 ile Casper ikinci oldu. Bu sonuçlar öncelikle basın reklamları kullanılarak gerçek marka olunabileceğini gösteriyor. Hatırlanmayan markalar bu konuya önem vermiyor."
|