kapat

16.02.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
microbanner
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Yeni eğilim: Temiz üretim, temiz etiket
Tekstilciler Eko-teks 100 etiketi bulunmayan ürünleri ihraç edemiyor. Ekolojik ürünlerde talep, çocuk mamasından tekstile kadar yayılıyor

Ege İhracatçı Birlikleri verilerine göre Türkiye'de 41 firma, pamuk, iplik, buğday, baklagil, zeytinyağı ve birçok ürünü ekolojik olarak yetiştiriyor, işliyor veya ekolojik ürün organizasyonu yapıyor. Kuru ve kurutulmuş meyveler grubunda 18 ürün, yaş meyvede 10, sebzede 7, tarla bitkilerinde 12, tıbbi bitkilerde 7 ürün yetiştiriliyor.

Ekolojik ürünler iç pazarda da ilgi görüyor. Özellikle büyük şehirlerde eğitim seviyesi yüksek tüketiciler ekolojik ürünlerin market raflarında yer almasını istiyor. Ankara, İstanbul ve İzmir'de 1005 tüketici üzerinde yapılan bir araştırma, tüketicilerin fiyatı daha pahalı da olsa ekolojik ürünleri kullanmak istediğini gösteriyor.

AB'nin koyduğu bazı yaptırımlar nedeniyle tekstil ihracatında sıkıntılar yaşanıyor. İhracat yapan firmalardan Eko-teks 100 etiketi isteniyor. Hem ihracattaki sorunları aşmak, hem de artan tüketici taleplerini karşılamaya yardımcı olmak amacıyla Tübitak'a bağlı Marmara Araştırma Merkezi (MAM), 'Temiz Üretim Denetimi'ni öncelikli olarak tekstilde başlattı. MAM'ın teknik bilgi yardımında bulunduğu temiz üretim tekniği sayesinde firmalar şu faydaları elde ediyorlar:

Su ve enerji sarfiyatı düşürülüyor, atık yükü azalıyor, pazar payı artıyor (uluslararası ticarette bazı çevre standartları ön koşul olarak talep ediliyor. Eko-teks 100, ISO 14001...), üretim maliyetinin azaltılıyor, düşük yatırımla geri dönüşüm miktarının yükseliyor, yönetmelik ve standartlara uyumu kolaylaştırıyor, tüketici gözünde olumlu bir imaj kazanıyor...


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır