kapat

16.06.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
micro
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
FİLİZ ÇİÇEK BİL(fcicek@sabah.com.tr )


Artema'nın en iyi yılı

5 yıldır Toplam Kalite Yönetimi uygulayan Artema, 99'u 'En İyi Yıl' ilan etti. Hedefe 5 ayda ulaşıldı, 12 milyon dolarlık kapasite yatırımı yapılıyor. Tek sıkıntı; mal yetiştirememek.

TÜSİAD Kalder Kalite Ödülü'ne bu yıl 11 firma katıldı. Kalite için yarışan bu firmaları tanımayı ve tanıtmayı hedeflediğimiz 'Kalite Sohbetleri'nin ilk konuğu Artema. Banyo, mutfak armatürleri ve banyo aksesuvarları üreten Eczacıbaşı Holding'e bağlı Artema'da 1992 yılında kurum kültürü oluşturmaya ve Toplam Kalite Yönetimi uygulamaya yönelik yoğun eğitimler başlamış. Eğitim programı 3 yıl yoğun ve her çalışanı kapsayacak şekilde sürmüş.

1994'te Türk ekonomisi kriz yaşamasına rağmen Artema'da toplam kalite yönetiminden vazgeçilmemiş. İhracata ağırlık verilmiş ve kriz, hasarsız atlatılmış.

Şirkette 94'ten bu yana neler yapıldığını Genel Müdür Reşat Alatalı'dan dinledim. Özetle Artema, Toplam Kalite Yönetimini şöyle uygulamış:

Rekabet üstü
Özdeğerlendirme yapılarak eksik ve hatalı yönler tespit edilmiş. Katma değer yaratmayan ve ısrafa neden olan alanlar belirlenmiş.

Şirkette Toplam Kalite Yönetimi'nin bir dizi aracı kullanılmış, kullanılmaya devam ediyor. Şirkette çalışanların oluşturduğu 5 adım ekipleri, iyileştirme çemberleri, proje grupları, toplam verimli bakım ekipleri gibi takımlar sürekli iyileştirme çalışmaları yapıyor. Takım çalışmaları Artema'ya verimlilik, moral, kalite, makine performansı ve iş güvenliği getiriyor.

Çalışanlar ve tedarikçilerle karşılıklı, dürüst ve açık iletişim kuruluyor, zamanında ve hatasız mal veya hizmet üretimi sağlanıyor, sorunları çözmek için takım çalışması yapılıyor ve maliyet analiz teknikleri kullanılıyor.

Ülkemizdeki ve dünyadaki yenilikler, gelişmeler takip ediliyor, tasarım aşamasından başlayarak müşteriye değer yaratmayan bütün süreçler elimine ediliyor.Ürünü oluşturan girdilerden hammadde kullanımında doğal kaynakların kullanılmasına, ambalaj malzemelerinin geri dönüşümlü olmasına, enerji ve su kullanımında tasarrufa ve suyun geri kazanılmasına önem veriliyor.

Iskartalar ve geri dönen malzemeler kazanılıyor. Ürün, parça ve üretim araçları bilgisayar destekli olarak tasarlanıyor ve hatasız olarak üretiliyor.Artema'nın Genel Müdürü Reşat Alatalı, 'Rekabet Üstü' bir şirket olmayı hedeflediklerini bu nedenle yeniliklerin, yeni teknolojilerin peşinde olduklarını ve Ar-Ge yaptıklarını söylüyor. Artema'da, "Çevreye duyarlılığı olmayan bir firmayla çalışmayız" diyecek kadar çevreye duyarlılık var.

"En iyisini onu yapan bilir" diyecek kadar da çalışana saygı...

Yarın: Askaynak

Dr. Reşat Alatalı'dan
* Müşteri, malımızı ikinci defa almaya gelendir. Birincisi eş, dost, ahbap tavsiyesiyle gelir. İkincisi bizden memnun kalmıştır onun için gelir.

* Entellektüel sermaye, insan kaynağı çok önemli. Paranız var, fiziki olanağınız var, onlar burada duruyor. Oysa entellektüel sermayeniz her akşam evine gidiyor. Bir daha gelmeyebilir...

* Önce müşteri tatmininden bahsediliyordu, sonra müşteri memnuniyetinden bahsedilmeye başlandı. Günümüzde ise müşteri mutlu edilmek istiyor.

* Fiyatı hiç konuşmuyoruz, fiyat pazarda oluşuyor. Kalite de olmazsa olmazlardan biri. Artık hızı ve hizmeti konuşmak lazım. Bugün müşteriler daha çok şey biliyorlar, daha bilinçliler ve daha çok seçenekleri var.

* Başarı başarıyı getirir. Kartopunu yuvarladığınızda büyür. İnsan birşey başardığında ilk başarı ikincinin motivasyonu olur.

Neden 'En İyi Yıl'?
* Yüzde 15'lik büyüme hedefine 5 ayda ulaşıldı

* 12 milyon dolarlık kapasite arttırımı yatırımı yapılıyor

* 94'ten beri eleman çıkarmadı ve bu yıl ilave istihdam sağladı

* Fabrikada 3 vardiya çalışılıyor, müşteriye mal yetiştirilemiyor

* Şirket üretiminin 3'te birini ihraç ediyor, bu yıl hedefler aşılıyor.

* 2000 yılı sonuna kadar yüzde 52 büyüme hedefleniyor.

* 99 yılı sonunda toplam satış hedefi 65 milyon dolar.

Yazarlar sayfasına geri gitmek için tıklayınız.

Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır