kapat

16.06.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
micro
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Migros'a askeri rekabet
Silahlı Kuvvetler mensuplarına 36 yıldır hizmet veren Ordu Pazarları, şimdi sektör liderliğine oynuyor

Esen PİŞİRİCİ

Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarının tüketim malları ihtiyacını uygun fiyatla karşılayabilmek amacı ile 1963 yılında kurulan Ordu Pazarları, perakende sektöründe giderek büyüyen rekabete kayıtsız kalamadı. Migros'tan sonra Türkiye'nin en eski mağaza zinciri olan Ordu Pazarları, önce OYAK bünyesinden ayrılarak şirketleşti, ardından sadece Silahlı Kuvvetler mensuplarına hizmet vermekten vazgeçerek halka açıldı. Şimdi de kuruma ait arazilerde, içinde Oypa Hipermarket'in de bulunduğu büyük alışveriş merkezleri kurulması için çalışmalar başladı. Oypa Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, hedeflerini "Oyak bünyesindeki tüm şirketler gibi kendi alanının lideri olmak" şeklinde özetledi.

Ortaklık gündemde
Oypa'ya , Fransız ve ABD'li perakende şirketlerinden ortaklık teklifleri geldiğini, bunlarla ilgilendiklerini söyleyen Nihat Özdemir, "Ancak Oyak herkesle ortak olmaz, aralarından seçmeye çalışıyoruz" dedi. Kuruma ait araziler üzerinde kurulacak alışveriş merkezlerinde Oyak kuruluşlarının da yer alacağını anlatan Özdemir, şunları söyledi:

"Bursa Uludağ Üniversitesi kampüs girişinde 110 bin metrekare arazi kiralandı. Filizibilite çalışmaları yapılıyor, yabancı bir danışmanlık şirketiyle çalışıyoruz. Onların rapor sonuçlarına göre konsept belirleyeceğiz. Ana hedef Oypa, ama beraberinde kuruma ait benzin istasyonları, banka, menkul kıymetler var. Onlara da yer verilebilir. Alışveriş, Renault Mais ve Oyak Sigorta gibi grup şirketlerinden avantajlarla desteklenebilir."

Liderliğe alışığız
Nihat Özdemir, Oyak'ın girdiği her alanda iddialı olduğunu belirterek, "Otomobilde bir numarayız. Çimentoda Türkiye'nin toplam üretiminin yüzde 20'si bizim fabrikalarımıza ait. Zirai ilaçlarda Hektaş sektör lideri. Perakendede niye lider olmayalım" diye konuştu.

OYAK Şirketleriyle işbirliğii
1961'dE kurulan Ordu Yardımlaşma Kurumu(OYAK)'ın amacı Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarına emekli sandığı dışında, ekonomik sosyal güvenlik sağlamak, emeklilik yardımı yapmak, konut başta olmak üzere ihtiyaçlarını karşılamaktı. Bu amaçla Oyak çeşitli yatırımlara girdi. Şirket kurdu veya ortak oldu. Şu anda Türkiye'de toplam 26 şirketin kurucusu ya da ortağı olan Oyak'ın yurtdışında da banka ve nakliye şirketi var. Oyak şirketleri, Oypa'nın yeni kurulacak alışveriş merkezlerinde yer alıp alışverişe avantajlar katarak sinerji sağlayacak.

Oypa, mağazaların yeniden yapılanması sürecinde ulusal reklam kampanyalarından önce, Ordu Pazarları olarak bilinen diğer bütün mağazalarını iç dizaynından, ışıklı reklamlarına kadar değiştiriyor. Bu amaçla ilk yenilenen mağaza İstanbul Bakırköy'de. Onu Çorlu'daki Oypa izliyor. Oypa'nın hedefi, tüm mağazaları yeni konsepte uydurmak.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır