Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
6 Mart 2009, Cuma
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Ekonomi Gündem Siyaset Dünya Spor Yaşam
 
24 Saat
24 Saat
* Sosyal aktivitesi çok olan gençlere ailelerin yasak koyması gerekir mi?
Çocuğunuzu kontrollü olarak denetleyin ama "Şu olmamalı, bu olmamalı" gibi yaptırım doğru değildir.

* Tek başına mı, yoksa arkadaşlarla mı ders çalışmak daha yararlıdır?
Çocuktan çocuğa göre değişir. Son yıllarda gelişen çoklu zeka kuramına göre; çocuğunuzun sosyal zekası kuvvetli ise arkadaşları ile çalışması kesinlikle etkili olur. Yok eğer içsel zekası kuvvetli ise, onun için yalnız çalışmak daha etkili ve olumludur.

ARKADAŞLARINI SİZ SEÇEMEZSİNİZ
* Aileler gençlerin arkadaş seçimine kural koymalı mı?
Hayır ama önlemler almalı. Arkadaşlık, evde karşılanamayan bir gereksinimdir. Çocuğun o olgunluğa gelebilmesi çok önemlidir. Bazı anne-babalar çocuğunun arkadaşlarını seçiyor, kimlerle oynaması gerektiği konusunda yaptırımcı davranıyor. Bu doğru değildir. Bazı annebabalar çocuğunu dışarıdaki olumsuzluklardan korumak için onunla gezer, arkadaşlık adına yapılan tüm etkinlikleri çocuğuyla beraber yapar. Bu da yanlıştır. Ebeveyn çocuğuna güveniyor ve onu iyi yetiştirdiğine inanıyorsa, kötü arkadaşlıklar kuracağından endişe etmemelidir. Özgüveni olan çocuklar, arkadaş ilişkilerinde de başarılı olur.

BAŞARISIZLIĞA ALIŞMAMALI
* Sınavlarda devamlı başarısız olan bir çocuğun şevki kırılır mı?
Evet. Motivasyonu düşer, başarısızlığı sürekli yaşadığından bir süre sonra sınavları umursamamaya bile başlayabilir. Çok çalışır (kendi kapasitesi dahilinde), çabalar, gayret gösterir. Ancak sonuç her seferinde hüsranla sonuçlanır. Bu zamanla, çocuğun kendini sorgulamaya başladığı kısır bir döngüye döner. Arkadaşları ile kendisini kıyaslamaya başlar, farklılıkları anlamaya çalışır ve nihayetinde kendini yetersiz görerek kişisel sorunlara kadar uzayan bir seri sorun oluşur.

KİTABI ZORLA DEĞİL BİRLİKTE OKUYARAK SEVDİRMEYE ÇALIŞIN
* Kitap okumak başarı üzerinde olumlu bir etki yaratır mı?
Ailelerin en fazla şikayet ettiği sorunlardan biri bu. Okuma zorla sevdirilemez. Okuma sevgisinin kazandırılması için öncelikli olarak aile bireylerinin de okumayı sevmesi lazım. Çocuğa okuması konusunda yapılan baskılar, tam tersi okumaya karşı isteksizlik olarak tepki geliştirir. Bu nedenle ona emir cümleleri olarak verdiğiniz uyarıları bırakıp, hayatınızın çok doğal bir parçası gibi davranın. Eğer isterse birlikte kitap okumayı deneyin. Onun ilgisini çekecek olanları seçin, kısa hikayeleri kullanın ve kesinlikle zorlamayın.