Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
6 Mart 2009, Cuma
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Ekonomi Gündem Siyaset Dünya Spor Yaşam
 
24 Saat
24 Saat
* Aileler çocuklarıyla birlikte oturup ödevlerini yapmalı mı?
Gerekmedikçe hayır... Ebeveynin çocuğuna yardım etmesi bir süre sonra bağımlılığa dönüşür, sonra da kazanılmamış bir sorumluluk olarak karşımıza çıkar. Bu durum, çocuğun özgüvenini olumsuz etkiler. Çünkü yanında sürekli bir yetişkin olması, çocuğa, 'Sen yalnız yapamıyorsun bana ihtiyacın var' mesajını verir. Bunu hisseden çocuk ödevlerle başlayan sorumluluk zincirinin her halkasına takılır, yardım arar... Tabii buradan 'Tamamen yardımı kesin' gibi bir anlam da çıkarılmamalı. Çözemediği, anlayamadığı ya da zorlandığı proje çalışmalarında aşamalı olarak çocuğunuza destek verin.

MATEMATİĞİNİ ALIŞVERİŞ YAPARKEN GELİŞTİRİN
1.-5. Sınıflar için

* Tabelalara bakın ve onları yüksek sesle okuyun.
* Marketlerin meyve reyonunda; çocuğunuzdan alacağınız meyveleri saymasını isteyin.
* Çocuğunuzdan seçtiğiniz meyvelerin sayısını toplamasını isteyin.
* Çocuğunuzdan meyve ve sebzeyi reyondaki fiyat etiketleriyle eşleştirmesini isteyin.
* Alışveriş arabanızda kaç şişe, kaç tane kutu var? Peki paketler? Hadi bunları birleştirerek bir tekerleme uydurun.
* Market arabasında kaç tane kırmızı, mavi ya da yeşil paket var?

6.-8. Sınıflar için

* Alışverişe çıkmadan önce birlikte bir alışveriş listesi yapın.
* Alışveriş katalogları üzerinden, ucuzlatılmış maddeler üzerinden konuşun.
* Fişe bakarak aldığınız ürünlerle fiyatlarını karşılaştırın.
* Ağırlığı tahmin edin. Daha sonra meyve ve sebzeleri terazide tartın ve sonucuna bakın.
* Çocuğunuza çözmesi için küçük problemler verin. Örneğin; "Yedi arkadaşını yemeğe çağırdın ve her biri için üç sosis kızartacaksın. Kaç tane sosis alman gerekir? Sosisler sadece 8'lik paketlerde satılıyorsa ne yapman gerekir?" gibi...