kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
29 Mart 2009, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat

Meliha yerleşik, samim her an gidebilir

BURCU ALDİNÇ
28.03.2009
Bir dizi ya da film setinde hiçbir şey tesadüfen oraya yerleştirilmiyor. Her eşyanın bir anlamı oluyor. atv'nin sevilen dizisi Canım Ailem'de de Meliha ve Samim'in evleri karakterler hakkında ipucu veriyor..
Oyunculuk yetenek işi ama dizilerde izlediğimiz karakterlere kendimizi kaptırabilmemiz için sadece oyuncunun yetenekli olması yeterli değil. Giydiği kıyafetler, yaşadığı ev, yedikleri, içtikleriyle karakter bir bütün. Sanat yönetmeni ve ekibi, senaryoyu okuduktan sonra haftalarca, belki de aylarca dekor, kostümler ve mekânların seçimi üzerinde çalışıyor. Son günlerin en çok konuşulan dizilerinden biri olan Canım Ailem, bir karakterin, yan öğeler ve objelerle nasıl 'beslenebileceğinin' en güzel örneği. Öyle ki diziyi izleyen herkes aynı yorumu yapıyor: "Senaryo etkileyici, oyunculuklar başarılı..." Ama dizide öne çıkan bir başka öğe var: Samim ve Meliha'nın evleri. Meliha'nın dantellerle süslü, pembe-mavi renklerdeki yuvası ve Samim'in nispeten daha soğuk, her an gidecekmiş hissi uyandıran, az eşyalı 'fakirhanesi'... Dizinin sanat yönetmeni Gülay Doğan ve asistanları Ersin Alacan, Hale Bulut ve Ayşe Abayoğlu, ekranda gördüğümüz her objenin özenle seçildiğini doğruluyor ve "Onlar için bulduğumuz iki evde de yaşam vardı. Ama biz tüm mobilyaları boşaltıp, Meliha ve Samim'i anlatan iki yeni yuva yaptık," diyorlar.

EMİRGAN'DA CAMDAN CAMA AŞK

Canım Ailem dizisindeki karakterler, orta halli, mahalle kültürünü yaşatan, geleneklere bağlı insanlar. "Samim ve Meliha nerede yaşamalı?" sorusundan yola çıkan prodüksiyon ekibi, İstanbul'un eski mahalle kültürünün devam ettiği tüm semtleri dolaşmış. Yedikule, Balat, Eyüp, Anadolu ve Avrupa yakasındaki eski, çok değişime uğramamış sokaklarda dolaşmışlar. Senaryo gereği karşılıklı iki ev bulmaları gerekiyormuş. Çünkü hikâyede yaşanan aşk 'camdan cama' olmalıydı. Ve sonunda ekip tam istedikleri iki evi Emirgan'da bulmuş. Sanat yönetmeni Gülay Doğan: "Evleri bulduğumuzda içinde yaşayanlar vardı. Şimdi çok yakın arkadaş olduğumuz insanlar hâlâ orada yaşamaya devam ediyorlar. Ama artık kendilerine ait eşyaları değil Samim ve Meliha'nın eşyalarını kullanıyorlar," diyor.
Dizide Meliha, Adana'da doğmuş ve orada büyümüş, üniversite okumamış, belki lise mezunu olan, evin en büyük kızını canlandırıyor. Üç kız kardeş arasında annesine en çok benzeyeni o. Yani biraz daha geleneksel bir karakter ama kesinlikle sıkıcı değil. Çünkü Meliha, hayal kurmaya devam eden, gerçek aşka inanan biri. Aşk romanları okumaya devam ediyor. Evle ilgili zevki de elbette çok benzediği annesinden ve anneannesinden geliyor. Becerikli bir kadın. Elinden her iş geliyor. İyi yemek yapıyor, dikiş dikiyor, örgü, dantel konusunda bir numara. Meliha karakteri bu denli geleneksel olunca, sanat ekibi evi de ona göre dekore etmiş. Örneğin, evde fabrikasyon hiçbir obje yok. Aksine su şişesinden televizyon üstüne kadar birçok yerde dantel kullanılmış. Bunlar Meliha'nın kendi yaptığı ya da ona annesinden kalan danteller. Renkli bir kişiliği olan ve hayal kurmayı seven Meliha'nın evinde çiçekler ve rengârenk duvarlar da dikkat çekiyor. Pembe, sarı ve mavi onun favori renkleri. Evin duvarlarında da yine bu canlı renkler dikkat çekiyor. Prodüksiyon ekibi Meliha'nın evini anlatırken, "Evi çiçekler, danteller, pazar işi porselen biblolarla süsledik çünkü Meliha süslerdi, dekore etmezdi. Meliha bir yere yerleşmenin ve mutlu olmanın adresi olmalıydı ki, Samim Meliha'ya bir daha âşık olsun ve dünya bir daha onun aklını çelmesin," diyor.

SAMİM'İN VAZGEÇİLMEZİ BAVULU
Samim yerleşik hayattan hep kaçmış, adresi belli olmayan bir karakter hikâyede. Onun adresi, bavulunda her yere taşıdığı pulları. Samim'in vazgeçilmezi bavulu, çünkü her an gitme ihtimali olan bir adam. İşte bu yüzden de onun evi Meliha'nın aksine yerleşik olmayan, eski eşyalarla dolu, çocukların eski evlerinden acilen toparlanmış ve Samim'in arkadaşının ölen annesinden kalan eşyalarla döşenmiş bir ev. Samim'in evinde yaşayan hiç kimse, evi düzenleyip temizleyecek beceriye sahip değil. Bu nedenle de prodüksiyon ekibi mekânların yapımına başladıklarında Meliha'nın evinde daha çok yenileme yaparken, Samim'in evindeki her şeyi eskitmişler.

EŞYALAR NEREDEN?
Ekip, evlerde Adanalığı simgeleyen objelere yer vermemiş. Bir tek Halim'in dükkânında duvarda asılı olan resimler ve Meliha'nın pişirdiği kebaplar ve yemeklerle Adanalığın altı çizilmiş. Bunun nedeni ise Meliha'nın da, Samim'in de dünya görmüş, dergi karıştırmış karakterler olmaları. Evlerde kullanılan eşyalar, ikinci el dükkânlardan alınmış. Ayrıca sanat ekibi, kendi ananelerinin evlerinde buldukları malzemeleri sette kullanmışlar. Meliha'nın evindeki dantel perdeler, Tarlabaşı'ndaki bir eskiciden alınmış.

ANAHTARLIĞIN SIRRI NE?
Dizide dikkat çeken objelerden ikisi, Meliha'nın evindeki ayna ve Samim'in anahtarlığıy... Artık Meliha'nın aynasının sırrı ortaya çıktı. O aynayı Meliha'ya 20 yıl önce Samim almıştı. Samim'in anahtarlığı ise henüz bir yere bağlanmadı. Ama çok yakında onun altından da bir şeyler çıkabilir, bizden söylemesi..
Haberin fotoğrafları