kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
23 Mart 2009, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Renault CEO'su Carlos Ghosn

Fransız Renault Bursa'da elektrikli araç geliştirecek

22.03.2009
Fransız Renault CEO'su Carlos Ghosn, kriz döneminde Türkiye'ye yeni görevler vermeye hazırlanıyor. Buna göre Oyak Renault, Fransız Renault'nun elektrikli araç geliştiren takımının içinde yer alacak..
Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Fransız Renault dünyasında Türkiye'nin öneminin krizde daha da arttığını söyledi. Tunalıoğlu, Renault CEO'su Carlos Ghosn'un hem Nissan'la 10 yıllık ortaklıklarının hem de Oyak Grubu gibi temeli 40 yıl öncesine dayanan güçlü birlikteliklerinin krizdeki en büyük kozları olduğunu üstüne basarak her ortamda söylediğini kaydetti. Oyak Grubu'nun Renault'un geleceğinde önemli bir rol üstlendiğini ifade eden Tunalıoğlu, "Megane Sedan, Symbol, Clio 3 ve GrandTour olmak üzere toplam 4 model üretiyoruz. Bunun dışında motor üretimi yapıyoruz. Renault'un yeni stratejilerinde ve projelerinde de çok önemli roller alacağız" diye konuştu.

TÜRKİYE TAKIMDA YER ALACAK
Renault'un otomotiv sektörünün geleceğini elektrikli araçlarda gördüğünü de kaydeden Tunalıoğlu, bu konuda Ghosn'un Bursa'ya da önemli roller vereceğinin de altını çizdi. Tunalıoğlu, şöyle konuştu: "Elektrikli araçlar konusunda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Carlos Ghosn, bu konuda ortaklıklarının gücünü de kullanmayı planlıyor. Elektrikli araç geliştirmeyi daha önce motor ve model geliştirmede olduğu gibi Nissan'la birlikte sürdürürken, Oyak Grubu gibi büyük ortaklarına da bu konuda önemli roller verecek. Elektrikli araç geliştiren takımın içinde yer alacağız. Ancak nasıl bir rol üstleneceğimize ilişkin daha net bir şey yok. Ama şunu söyleyebilirim. Bugün elektrikli araçlarda en önemli sorun uzun süre dayanabilen bataryaların geliştirilmesi. Bu konuda hemen hemen tüm otomotiv şirketleri büyük yatırımlar yaparak, bataryaların menzil sürelerini artırmaya çalışıyor. Kriz nedeniyle sektörde likit problemi olduğu için de büyük yatırımlar biraz sekteye uğramış durumda. Zaten yapılsa da, araçlara maliyeti çok yüksek olacak."