kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
14 Mart 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

İlahiyatçılar Kuran'da evrim teorisinin izlerini tartıştı

NURDENİZ ERKEN HABER MERKEZİ
14.03.2009
İlahiyatçılara göre Kuran'daki evrim insanın kendi orijininden gelişmesine işaret ediyor..
Tübitak'ın, evrim teorisinin kurucusu Darwin'e uyguladığı sansür tartışmalarına bazı ilahiyatçılar yeni bir boyut kazandırdı. "Evrim teorisi Kuran'da yer alıyor" diyen ilahiyatçılar Kuran'da insanın kendi orijininde evrim geçirdiği hatta ilk insanın Adem olmadığını iddia ediyorlar. Ancak, Darwin'in tek bir ortak atadan evrimleşme iddiasına katılmadıklarını vurgulayan din adamlarının görüşleri şöyle:

* Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Kurucu Dekanı Prof. Dr. İsmail Yakıt: Kuran evrimi reddetmiyor. İnsan kendi orijininden gelerek evrimleşmiştir. Yani maymundan gelerek evrimleşme söz konusu değildir. Kuran'da evrim yaratmanın bir sürecidir. Kuran'a göre Adem ilk insan değildir. Adem'den önce insanların varlığına dair ayetler bulunmaktadır. Adem ilk peygamberdir.

* Prof. Dr. Süleyman Ateş: Kuran'da insanın bir evrim geçirdiğine işaret ediliyor. Ama bu evrim insanın kendi kökenindendir, herhangi bir hayvan ya da maymundan değildir. Ben Darwin'in görüşünü doğru bulmuyorum. Mantıklı da değil zaten. Bir tek hücreden bu kadar çeşitli ve farklı hayvanın oluşması mümkün olabilir mi?

* Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Bayraktar: Kuran'da evrim diye bir kelime yok. Ancak, evrimcilerin bahsettiği, evrenin evrimler şeklinde yaratıldığını Kuran'dan çıkartmak mümkün. Kuran'da yer alan her canlının sudan yaratıldığı, insanın çamurdan, balçıktan yaratıldığı şeklindeki betimlemeler bu görüşü desteklemektedir.

* Araştırmacı-Yazar İsa Tatlıcan: Bu konuda İslam'ın genel ilkeler koyduğunu düşünüyorum. Tüm evren ve canlılık Allah tarafından yaratılmıştır. Fakat, bunun nasıl olduğunu insanların araştırmaları gerekir. Bir kişi Allah'ın evrimsel bir sürecin sonucunda insanı yaratmış olduğunu kabul edebilir ve bunun dini açıdan da sakıncalı bir durum olduğunu düşünmüyorum. Kendi açımdan vardığım sonuç Darwin'in anlattığı anlamda tesadüflere dayalı bir evrimsel sürecin imkânsız olduğudur.