kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
7 Şubat 2009, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Magazin Sağlık Televizyon Yazarlar Kültür Sanat
 
24 Saat
24 Saat

Etiler'deki 'Mohini' çocukların gözdesi

05.02.2009
0-14 yaş arası çocuklara hitap eden 'Mohini Aile ve Çocuk Yaşam Merkezi' bir açıldı, pir açıldı. Mekanı anlatan Maytur Yürütme Kurulu Üyesi ve Proje Müdürü Ebru Halefoğlu "Buraya her kesimden insan gelsin istiyoruz" diyor..
Etiler'deki eski Mayadrom Uptown'ın yerinde üç hafta önce 'Mohini Aile ve Çocuk Yaşam Merkezi' açıldı. Adını 1950'li yıllarda Hindistan'dan Türkiye'ye getirilen ilk fil Mohini'den alan yaşam merkezi, çocuklarla ailelerini aynı mekanda kaynaştırmayı amaçlıyor. IKEA'dan Adidas'a, Tayga Toys'tan Disney Corner'a 41 ünlü mağazanın hizmet verdiği alışveriş merkezi, çocukların hobilerinin gelişimine de yardımcı oluyor. Sekiz bin metrekarelik alışveriş merkezi 'Mohini'yi, Maytur Yürütme Kurulu Üyesi ve Proje Müdürü Ebru Halefoğlu anlattı.

AZ ZARAR GÖRECEKLER
* 'Mohini'nin eskiden burada olan Mayadrom Uptown'dan ne gibi farklılıkları var?
Daha önce daha az sayıda mağaza vardı. Ama metrekareleri büyüktü. Şimdi aynı alan içinde daha fazla mağazayla hizmet veriyoruz. Ağırlıklı olarak perakendeye yeni giren markalarla çalışıyoruz. Örneğin Disney Store'un Türkiye'deki ilk adımını atması 'Mohini' ile oldu.

* Peki 'Mohini'ye ilgi nasıl?
İlk haftasonu toplam 12 bin kişi giriş yaptı. Üç haftada bu sayı 69 kişiye yükseldi. Sensörlerden çocukları geçirmiyoruz. Yandan geçen çocukları da saymadık.

* Burada çocuklar için farklı olan ne var?
Çocuklar için oyuncakçılar, daha şenlikli ve ilgi çekici mağazalar oluyor. Perakende noktaları çocuklar adına buranın çekim gücü değildir, ama büyükler adına çekim gücü... Bizim amacımız mimari konseptimizle bütün çocukların yüzünde tebessüm sağlamaktı. Bu da bedeli olmayan bir hizmettir. Onun dışında her katta çocukların eğlenmesine, keyif almasına yönelik hizmetlerimiz var. Annelerin çocukları için kabul ettiği birinci sıradaki markaları biraraya topladık. Ayrıca burada My Gym, Party Kids, Markids markalarına yer verdik. Bunlar belli programlarına çocuklarımızı götürdüğümüz yerler... Burada hem onları biraraya getiriyoruz hem de ücretsiz yaptıkları hizmetleri de çocuklara sunuyoruz. Yaşam merkezinin zemini de çok önemli... Zemin yüzde 15 tepkimeli yumuşak malzemeden yapıldı. Çocuklar koşup düştüğü zaman daha az zarar görecek şekilde planlandı.

CENİN ŞEKLİNDE YAPILDI
* Mekanın mimarisinde çocuklara yönelik profesyonel yardım aldınız mı?
Yalın Tan-Jeyan Ülkü iç mimarlık firması mimarimizi yaptı. İki ortağın da ufak çocukları olması bizim için artıydı. Dairesel fonlarda, çocuğun her zaman güven duyduğu ana karnındaki cenin pozisyonundan ilyham alındı. Mekandaki renklerin sıralaması yapılırken de huzur vermesine dikkat edildi.

* Burası herkese hitap ediyor mu, yani herkesin bütçesine uygun bir yer mi?
Tüketim bir mutluluk hedefi değil, bir araçtır. Biz mutluluğu tüketmeden vermek adına bir yola çıktık. Buraya her kesimden insan gelsin istiyoruz. Bu alışveriş merkezinde B, B Plus ve C Plus herkesin bütçesine uygun şey var. Yani 'Mohini' herkese hitap eden bir yer... Buraya sadece belli bir kesim gelirse, hedeflerimize ulaşamayız. Ama biz özellikle 0-14 arası çocukları mutlu etmeye çalışacağız.
Haberin fotoğrafları