kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
14 Ocak 2009, Çarşamba
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Günaydın  
YÜKSEL AYTUĞ

Kelin merhemi, krizin ilacı

Saç dökülmesi çevremdeki herkesin ortak şikayeti haline geldi. Artık ekonomik krizin yarattığı stresten midir, milletin saçını başını yolacak hale gelmesinden midir, yoksa kullanılan suyun kalitesizliğinden midir bilinmez. Ama Türkiye kelleşiyor. Hem bitki örtüsü hem de saç örtüsü bakımından... Kozmetik firmaları da bunun farkına varmış olmalı ki, saç dökülmesini engelleyen ya da onarıcı etki yaratan ürünleri birbiri ardına piyasaya sürüyorlar. Reklam pastasının küçüldüğü, kuşakların sürelerinin azaldığı, sektörün kan ağladığı bir dönemde bu rekabet, televizyonculara iyi gelmiş gibi görünüyor. Örneğin; "Var mısın Yok musun?" yarışmasında Acun Ilıcalı her akşam bir ürün sayesinde yaşanan mucizeyi "uygulamalı" olarak anlatıyor. Bir başka reklamda saçları dökülmüş bir baba, kendi yaşadıklarının oğlunun "başına" gelmemesi için ona vitamin ampulleri aldığını söylüyor. "Çocuğunuzu seviyorsanız, siz de alın" filan diyor. Bir başka reklamda dış ses, "Ne krizler gördük... Ama her seferinde kaybettiklerimizi yerine koymasını bildik. Yeter ki yerine koyamadıklarımızı yitirmeyelim" diyerek, saç bakımının önemine değiniyor. Sanırım, "Kelin merhemi olsa, başına sürerdi" deyişi, tarih olmak üzere...