kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
15 Eylül 2008, Pazartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar
 
24 Saat
24 Saat
UMUR TALU
Dipsiz Kuyu

Kokpitten sorular

Gazetecilik sadece uzmanlık işi değil, çokça da, uzmanı olmadığın konulara, seslere, acılara, feryatlara, sorulara da akıl ve vicdan açabilme meselesi.
Dün, THY'nin "pilot ve kabin memurlarının aşırı çalıştırılmadığı"na dair açıklamasını koymuştum. 52 yaşındaki kaptan pilotun Tayland'da ölümünün ardından.
Bazı pilotlar da şu soruları sordular:
1. Son iki yılda kaç pilot kalp rahatsızlığı geçirdi? Kaçı öldü, kaç bypass, stent, kapakçık operasyonu yapıldı?
2. Rahatsızlıkları nedeniyle uçuşları durdurulan ancak simulatör eğitiminde öğretmenlik yapabilecek olan kimler "emekli" edildi?
3. Beyin kanaması geçirip sakat kalan "uçucu personel" var mı? Kanser teşhis ve tedavisinde olanların sayısı artıyor mu?
4. Kabin Amiri Ömür Hanım neden öldü? Kaptan Abdülkadir Akyar ve Faik Yılmaz'ın durumları ne?
5. Uçucu personele meslek hastalıkları ve sağlık riski konusunda yeterli eğitim ve bilgi veriliyor mu? Kozmik radyasyon, solar radyasyondan korunma yolları gibi. Ölçüm yapılıyor mu?
6. Yıllık uçuş sınırının üstüne çıkartılan personel oluyor mu? Sınıra çok yakın rakamlar bir teamül mü?
7. Mesai ve uçuş limitini aşanları Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü cezalandırdı mı? Yeterli denetim var mı? Bu yıl kaç pilot limit üstü uçtu? Airbus pilotları arasında aylık 110 saati de aşıp 120 uçan var mı?
8. Aylık 70 saatin üstü uçuşa prim verilip risklere rağmen teşvik ediliyor mu?
Tabii, tersaneye, madene hatta pilotların çoğunun yüksek uçuş saati idrak ettiği Hava Kuvvetleri'ndeki risklere bakarsanız, belki bunlar önemli bile değildir!