kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Ocak 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Ülker, Oba ve Doğa'yı da aldı, çayda iddiasını artırdı

ESEN EVRAN
Dünyada Godiva'yı, içeride Uno Ekmek'i alan Ülker'de satın alma rüzgarı dinmiyor. Grup şimdi de çayda güçlenmek için Oba ve Doğa'yı satın almaya hazırlanıyor..
Ülker, satın alarak büyümeye devam ediyor. Son olarak dünyada global çikolata markası Godiva'yı bünyesine katan içeride de Uno Ekmek'i satın alan Ülken yeniden çayda iddialı olmaya hazırlanıyor. Ülker, çay pazarındaki payı henüz küçük, ancak marka bilinirliği fazla olan Oba Çay'ın büyük bölümünü satın aldı. Oba ile yetinmeyen grup Doktor Feryal Menemenli'nin 1989 yılında kurduğu Doğa Bitkisel Ürünler'i bünyesine katarak çaydaki iddiasını güçlendirdi. 2005 yılında Kopuz Şirketler Grubu'na ait Tadım Çayın yüzde 50'sini satın alan ancak şirketi 2007 sonunda yeniden Kopuz Grubu'na satan Ülker, çay pazarından vazgeçmedi, sadece stratejisini 'piyasada bilinen bir markayı satın almak' üzerine kurdu.

İMZA AŞAMASINA GELDİ
Türkiye alkolsüz içecekler pazarının lideri çay, 2005 yılından itibaren gıda devlerinin tutkusu oldu. Yıllarca Çay- Kur'un tekelinde olan çay sektörünün 1987 yılından itibaren özel sektöre açılmasının ardından 2000'li yıllarda başlayan rekabet, büyük grupların da bu alana girmesiyle arttı. Toplam büyüklüğü 600 milyon doları bulan sektöre 2005 yılında Sabancı Grubu Deren markasıyla girdi, ancak Sabancı GıdaSa'yı satınca çaydan da çıkmış oldu. O tarihlerde 'deneme' amacıyla Kopuz Şirketler Grubu'ndan aldığı şirketle Natura markasını piyasaya süren Ülker, "Çayla bir yıldır hobi olarak uğraşıyoruz. Ancak bu iş kahveye benzemiyor, çok zor bir pazar" diye açıklama yapmıştı. Ancak ilerleyen sürede Ülker bu markayla çayda istediği pazar payını yakalayamadı. Çay piyasasında konuşulan bu iki gelişmede taraflar imza aşamasına gelirken, sektör artık her iki satın almaya da bitmiş gözüyle bakıyor.