kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Ocak 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Türkiye'de lüks saat alabilecek sadece 5 bin kişi var ama bini satın alıyor

FATİH ATALAY
LPİ Ticari Hizmetler Genel Müdürü Uğurdağ, Türkiye'de 5 bin kişinin lüks saat alabileceğini, ancak sadece bin kişinin satın aldığını belirtti..
Tag Heuer, Tissot, Baume&Mercier, Blancpain, Glashütte ve Maurice Lacroix saatlerini Türkiye'ye getiren LPİ Ticari Hizmetler Genel Müdürü Cent Uğurdağ, Türkiye'de lüks saat alabilecek 5 bin kişinin bulunduğu belirtti. Uğurdağ, bu 5 bin kişinin sadece binin potansiyel müşterileri olduğunu, geri kalan 4 bin kişinin saate para harcamadığını ifade etti. Saati resime benzeten Uğurdağ, "Saat araba gibi değildir. Bir yerde otururken kolunuzdaki saatin değerini ve özelliklerini sadece siz ve yakın çevreniz bilir. Zevk işidir. Oysa ben bir yere Ferrari ile gitsem yoldaki taksici de, simitçi de arabamın markasını görüyor. Sonuçta saat aristokrat işidir" dedi.

'35 BİN ADET TİSSOT SATTIK'
Uğurdağ, Türkiye'nin İsviçre'den yılda 250 milyon Euro'luk saat ithalatı yaptığını, sektörün büyüklüğünün her 5 senede bir ikiye katlandığının altını çizdi. Dünyadaki trendin her 10 senede bir katlanma üzerine olduğunu değinen Uludağ, LPİ olarak her yıl yüzde 30 büyüyerek gelecek yıl pazar paylarının yüzde 12 olacağını vurguladı. Uludağ, "Ciromuzun yüzde 35'ini sadece Tissot markası oluşturuyor. Yılda 35- 40 bin adet sattığımız Tissot saatler, Türkiye'de adet olarak İsviçreli markalar arasında ikinci durumda. Dünyada satılan bin Euro'luk her 10 saatin 9'u Tag Heuer markadır. Türkiye'de ise her 20 adetten biri Tag Heuer amblemini taşıyor. Sattığımız saatlerin yalnız yüzde 10'unu lüks olarak nitelendirebilirim" diye konuştu. Özel bir durum olmadığı taktirde bünyelerine yeni bir marka katmayı düşünmediklerini bildiren Uğurdağ, cirolarının yüzde 35'inin hediye için alınan saatler olduğunu kaydetti. Uğurdağ, satışlar açısından en zayıf ayın ocak ayı olduğunu, baharın gelmesiyle birlikte satışlarında ciddi artışlar gözlemlediklerini ifade etti. Bunun nedeni olarak da baharın insanlara mutluluk getirmesini gösteren Uğurdağ, İsviçre'nin yıllık saat ihracatının 10-12 milyar dolar olduğunu belirtti. Uğurdağ, "7 milyonluk İsviçre'nin ihracatını Türkiye ile kıyaslarsak sadece Türkiye'nin 100 milyar dolarlık bir saat ihracatı yapması lazım ki bu rakam ülkenin bütün ihracatına eşit" dedi.