kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 28 Eylül 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Önce büyütür, sonra yabancıyla evlendiririz

ESEN EVRAN
Boyner'in peş peşe yaptığı ortaklık girişimleri hazır giyim sektörünü hareketlendirdi. Ancak patronlar 'ucuza gitmemek' için önce markalarını güçlendirme yolunu seçtiklerini belirtiyor..
Boyner Holding'in, Boyner Büyük Mağazacılık'ın yüzde 30'unu, Beymen Mağazacılık'ın yüzde 50'sini Citigroup Venture Capital International'a (CVCI) sattıktan sonra bu kez de Network ile Fabrika markaları için ortak aramaya başlaması, aslında hazır giyim sektöründe hemen hemen tüm markaların son dönemdeki en önemli gündem maddesi. Özellikle son bir yılda mağazacılık konusunda hızla büyüyen, ancak düşen kar marjları ve yabancı marka rekabetiyle baskı altında kalan markalar, piyasada dolaşan fonlarla görüşüyor, ancak 'ucuza gitmemek' için markalarını güçlendiriyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ali Murad Kızıltaş, markaların son 10 yılda yaptğı mağaza yatırımını 2007'nin son çeyreği ve 2008'in ilk çeyreğinde yapmış olacaklarını belirterek, bu gelişmenin normal karşılanması gerektiğini söylüyor.

SINIRLAR ZORLANIYOR
Markaları yeni mağaza açmaya, sayıları hızla artan alışveriş merkezlerinde görülme isteği zorluyor. Kendi kulvarındaki bir markanın bulunduğu alışveriş merkezinde yer almak isteyen şirketler, çoğunlukla kapasitelerini zorlayarak sınırlarını zorluyor. Önceki gün açıklanan AMPD Perakende Endeksi'nde de açıklandığı gibi son 5 ayda Türkiye'deki alışveriş merkezi sayısı 148'den 176'ya çıktı. Bu yıl Türkiye genelinde 17 yeni alışveriş merkezinin açılması planlanıyor. Planlananlarla birlikte sektörün 5 yıl içinde kendini ikiye katlayacağı hesaplanıyor.