"Telekom'un zammı canımızı sıktı şehir içi görüşme rekabete açılsın"
Sabancı Telekom ve Bimsa Genel Müdürü Güngör Kaymak telekom sektöründe fırsat kaçırmadıklarını, ihalelere girmemelerinin grubun stratejik kararı olduğunu söyledi.
Sabancı Telekom ve Bimsa Genel Müdürü Güngör Kaymak, Türk Telekom'un yeni tarifelerinin piyasadaki tüm oyuncuların canını sıktığını söyledi. Kaymak, şirketlerin 2006 yılı faaliyetlerini değerlendirirdiği basın toplantısında, toplam ses pazarının yüzde 80'ini şehir içi ses trafiğinin oluşturduğuna işaret ederek, yeni tarifelerin Türk Telekom lehine eşitsiz bir durum oluşturduğunu savundu. Kaymak, şunları söyledi: "Mevcut fiyatlarla ses olarak parlak bir gelecek gözükmüyor. Bu konuda yapılacak en çabuk şey, şehir içi görüşmelerin bizlerin de hizmet verecek bir alan olarak açılmasıdır. Tüm şirketler altyapı itibariyle buna hazırdır." Şehir içi görüşme servisinin rekabete açılmamasının zararını önce Türk halkının sonra kendilerinin gördüğünü belirten Kaymak, sözlerine şöyle devam etti: "Yılda yaklaşık 86 milyar dakika görüşme yapılıyor. Bunun yalnızca 3,5 milyar dakikasını uzak mesafe Telekom şirketleri üzerinden gerçekleşiyor. Şehir içi görüşmeler rekabete açılmadan dakika artışı mümkün değil. Biz de danışmanlık ve internet hizmetleri konusunda büyümeyi hedefliyoruz." Kaymak, telekomda büyük fırsatların kaçtığını ifade ederek, "Artık internet ve internet telefonu servislerine odaklanıyoruz. Geçtiğimiz yılı 18 milyon dolar ciro ile kapattık. Gelecek yıl yüzde 30 büyüme hedefliyoruz" diye konuştu. Güngör Kaymak toplantıdan sonra yaptığı yazılı açıklamada ise önceki ifadesini, "Türk Telekom'un özelleştirilmiş olması ve Telsim'in satılmasından sonra sektörde yakın vadede büyüme fırsatının bulunmadığı şeklinde olmuştur. Bu, Sabancı Grubu'nun bir fırsat kaçırdığı anlamında anlaşılmamalıdır" şeklinde düzeltti.