kapat
   
03 Eylül 2006 Pazar
 
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Küçülmeden büyümek zor
'Aynı format yamyam gibi'
İftarı erken açan alışverişe çıkıyor
Hedefimiz bu yılsonunda kara geçmek

Küçülmeden büyümek zor

Boyner Mağazacılık'ın Genel Müdürü Karadeniz, "Sektörde yabancılar, dolayısıyla rekabet artıyor. Artık büyümenin yolu mağazaları küçültüp her yerde var olmaktan geçiyor" diyor.

Türkiye'nin en büyük perakende şirketi Boyner Mağazacılık, sektörde her gün sayıları artan yabancılara karşı 'küçük güzeldir' mantığı ile yeni bir strateji geliştirdi. Boyner Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, artık büyümenin yolunun mağazaları küçültüp her yerde var olmaktan geçtiğine işaret ederek, bundan sonra Boyner'in küçük mağazalarla da sektörde var olacağını açıkladı. Bu sırada Boyner mağazalarının konseptlerini de sınırlayacak. Bunlardan ilki kozmetik mağazası olarak Boyner Boute ile tüketicilerin karşısına çıkacak. Fransızca 'güzellik' anlamına gelen Boyner Boute Nispetiye Caddesi'nde önümüzdeki günlerde hizmete girmiş olacak. Oluşan yeni şartlara kendini uyarlayan Boyner Mağazacılık'ın Genel Müdürü Karadeniz ile müşteri takibinden, yeni kurdukları sisteme kadar birçok konuyu konuştuk:

*
Boyner küçük mağazalar ile karşımıza çıkıyor. Debenhams geldi diye mi bu süreç başladı? Şimdi o kadar çok yeni alışveriş merkezi gelişimi var ki. Mevcut pozisyonumuza bakarsak bütün can alıcı merkezlerde ana mağaza konumundayız ve bunu korumak istiyoruz. Fakat alışveriş merkezleri çok yan yana olunca büyük mağazalarla bunlarda yer almak her zaman anlamlı ve fizibl olmuyor. Onun için şimdi küçük formatlı ve tek kategorili mağazalara giriyoruz. Selektif kozmetikte yüzde 35 pazar payı ile pazar lideriyiz, kozmetik mağazaları ile bu pozisyonumuzu daha da güçlendireceğiz. Spor mağazacılığına ise pazarda boşluk olduğunu düşündüğümüz için giriyoruz. Türkiye'de çok markalı spor mağazacılığı yaygın değil. Halbuki bugün herkes 'spor yapmasa' da 'spor giyiyor' artık. Ev mağazacılığı ise konut inşaatı sektöründeki hızlı gelişime paralel olarak geliştirdiğimiz bir strateji.

* Bu yeni dönemde mağazaların yapılanması nasıl olacak? Şu andaki mağazalarda 7 kategori var. Kadın, erkek, çocuk, genç-aktif spor, ayakkabı, çanta, kozmetik ve ev. Bunların içinden kozmetik ve aktif spor, en iyi performansı gösteren kategoriler. Biz de bunları tek kategori mağazalara taşıma kararı aldık.

* YKM de aynı yolda gidiyor.. Belki de aklın yolu bir. Her yerde müşterinin karşısına çıkmak çok önemli. Biz gıda dışındaki en büyük perakendeciyiz. Bu sırada Teknosa'yı saymıyorum ama. Satışlarımızın yüzde 85'ini de kredi kartlarıyla gerçekleştiriyor ve çok ciddi taksit programları uyguluyoruz. En büyük olduğumuz için bankalardan en iyi teklifleri alabilen grup da biziz. Bunu küçük mağazacılığa da taşıyabiliriz. Herhangi birisi gidip küçük mağaza açsa bu imkanı bulamaz. Sonuçta bütünün gücünden yararlanarak onu da müşteriye taşımayı düşünüyoruz.

* Bu yeni yapılanma Anadolu'yu kapsayacak mı? Anadolu daha da heyecan veriyor. Çünkü bu kategorilerde Anadolu'da rakip yok. Bizim bir avantajımız da şu, biz tek markalı bir mağaza olmadığımız için ürün ve çeşit satma konusunda çok elastikiz.

ESEN EVRAN


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 TOBB: İmalat sanayi kırmızı alarm veriyor
 İlaç üreticilerini SSK ihya etti
 Babacan, AB ile 'yıldız'ını barıştırmak için gidiyor
 Seramik ürünleri fiyatının en az üçte biri nakliye kaynaklı
 Vizontele 8 milyon $ kazandırdı
 Marketi tersten dolaş daha az para harca
 Kamu yatırımlarında aslan payını yine İstanbul kaptı
 Ertürk-Şirin düellosunu TMSF Başkanı kazandı
 'Zapsu'lu BİM'e Maliye 'temiz kâğıdı' verdi
 Benzin zammına karşı protesto 'çıkartma'sı
 Koç manastırı müze olacak
 Halkbank'tan bayilik almak isteyene kredi
 Kayseri Şeker alıma başlıyor
 Kurşunsuz benzine 4 kuruşluk indirim
ŞÜKRÜ BİNAY
Ezberim sallandı
Jackson Hole ...
NURAN YILDIZ
Çalkala Türkiye çalkala!
Sütaş'ın ayran reklamı açık...
Çocuğunuzun okula ilişkin korkularını biliyor musunuz?
Bir hafta kadar sonra 1.5 milyon küçük çocuk çizgi film...
Tahlil bilmecesi
Altın madeni bulunan Uşak Kışladağ'da siyanürle ilgili yapılan kan...
Barış gününde 7 şehit
Barış gününde 7 şehit
1 Eylül Dünya Barış Günü'nde PKK terör örgütü yine kan döktü. Örgüt...
Vurgunla ortaya çıkan 'basınç odası' ihmali
Vurgunla ortaya çıkan 'basınç odası' ihmali
Bodrum'da denize daldıktan sonra vurgun yiyen Clup Flipper'in sahibi...
IMKB
E: 37.415 D:% 0,35
DOLAR
S: 1,468 D:% 0,411
EURO
S: 1,877 D:% 0,267
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu