kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
  » Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
'Başbakan sizi dinleyecek'

Vatandaşların şikayet,talep, görüş ve önerilerini kolayca iletebilmeleri amacıyla kurulan ''Alo 150'' Doğrudan Başbakanlık hattı, 24 Şubat 2006'da hizmete giriyor.

''Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) - Doğrudan Başbakanlık'' olarak isimlendirilen düzenlemeyle, tüm yurt çapında Başbakanlığa yapılacak başvurular kabul edilecek, bakanlıklar ile valiliklere yapılan müracaatlar da Başbakanlık'tan izlenebilecek.

Şahsen, yazılı, faks, telefon ve internet yoluyla yapılacak başvuruları tek bir merkezde toplayacak olan sistem, vatandaşların
istek ve önerilerinin kısa sürede yanıtlanmasını amaçlıyor.

''Alo 150''yi arayan bir vatandaş, bulunduğu valiliğin ''Halkla İlişkiler Bürosu'nda'' görevli yetkiliyi karşısında bulacak. Büro yetkilisi, vatandaşın kişisel bilgileri ile talebinin detaylarını Başbakanlık internet sitesi arayüzüyle BİMER yazılımına işleyecek. Vatandaş, telefonu kapadığında sistem tarafından kendine verilecek numarayla daha sonra talebiyle ilgili işlemleri takip edebilecek.

Vatandaşın talebi, ilçe kaymakamlığını veya il müdürlüğünü ilgilendiriyorsa buralardaki yetkililerle, bakanlıkları ilgilendiriyorsa Başbakanlık İletişim Merkezi'ne iletilecek. Başbakanlık İletişim Merkezi de vatandaşın talebini ilgili bakanlığa yönlendirecek.

''Alo 150'' numarasıyla yapılan tüm görüşmeler, halkla ilişkiler personelinin performansını ölçebilmek amacıyla kaydedilecek.Valilikler, illerinin nüfus yoğunluğuna göre halkla ilişkiler bürolarında hizmet verebilecek nitelikte personel ve telefon hattı tahsis edecek. Kaymakamlıklar ise imkanları dahilinde büro kuracak.

Halkla ilişkiler bürosu kuramayan kaymakamlıklar, internet bağlantısı sağlayacakları bir personeli görevlendirecek. Valiliklerden kendisine gelecek mesajları değerlendirerek cevap yazacak olan kaymakamlık görevlisi, valiliklerde olduğu gibi ''Alo 150'' hizmeti vermeyecek.

VALİLİKLERİN PERFORMANSI ÖLÇÜLECEK

Vatandaşlar, BİMER - Doğrudan Başbakanlık telefon numarası veya Başbakanlık web sayfası aracılığıyla, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 3071 sayılı Dilekçe Hakkı Kanunu, 5176 sayılı Kamu GörevlileriEtik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması HakkındaKanun kapsamındaki taleplerini iletebilecek.
Vatandaşlar, insan hakları ihlallerine ilişkin müracaatlarını da aynı numaraya yapabilecek. İnsan hakları ihlallerine ilişkin müracaatlar, halkla ilişkiler büroları tarafından il ve ilçelerdeki insan hakları kurullarına iletilecek.

Yılda ortalama 100-150 müracaatın yapıldığı ve maliyet açısından yük getiren diğer kamu kurum ve kuruluşlarına ait benzer amaçlı telefon numaraları da gelecek günlerde sisteme dahil edilecek.Valilikler ile bakanlıklara iletilen talepler, Başbakanlık İletişim Merkezi tarafından aylık bir raporla değerlendirilecek. Müracaat sayısı, olumlu veya olumsuz cevap sayısı ve yanıtlama süresinin yer alacağı rapor, Başbakanlığın yanı sıra ilgili bakanlıklara da gönderilecek.

Bu arada, sistemin tanıtımı amacıyla ''Başbakan Sizi Dinliyor'' konulu afişler hazırlandı. Afişlerde, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ınvatandaşlarla birlikte yer aldığı fotoğrafları ile ''Alo 150 Doğrudan Başbakanlık'' uygulaması tanıtılıyor.

Öte yandan, sistemde görev alacak Başbakanlık, bakanlık, valilik ve diğer ilgili kuruluşların üst düzey yöneticileri ile personele Ankara'da iki gün eğitim verildi.

'MALİYETLER AZALACAK'

Kırtasiyecilik ve fotokopi maliyetinin 2004'te yapılan bir araştırmaya göre talep başına 3.6 YTL olduğunu belirten Başbakanlık Halkla İlişkiler Daire Başkan Vekili Ali İhsan Sarıkoce de sistemin devreye girmesinin ardından, kendilerine ulaşan talebin özünün ilgililere bilgisayar ortamında ulaştırılacağını, bunun da maliyetlerde önemli bir azalma sağlayacağını kaydetti. Sarıkoce, Başbakanlığa ayda 20 bine yakın yazılı müracaat geldiğini, bunların 7 bininin doğrudan yanıtlanabildiğini, 13 bin kadarına işlem yapılmasının ise zaman aldığını anlattı. Vatandaşlardan gelen yazılı taleplerin çözümünün bazen 15-30 gün alabildiğine dikkati çeken Sarıkoce, sistem sağlıklı bir şekilde işlemeye başladığında, birçok talebin birkaç saat içinde halledilebileceğini kaydetti.

Başbakanlık'ta kurulan Halkla İlişkiler Müracaat Bürosu'nun 20 Şubat Pazartesi günü hizmete hazır hale getirilmesinin planlandığını belirten Sarıkoce, ''Halkla ilişkilerin önemli bir görevi de vatandaşımakam katına çıkarmadan, güler yüzle ve anlayışla sorununu çözüp gönderebilmektir'' dedi.

1 2 3 4 5
 
DİĞER SİYASET HABERLERİ
 "Hukuk devleti değil bireyi korumalı"
 Baykal: Dürüstlükte iddialıyım
 Erdoğan destekleme primlerini açıkladı
 Erdoğan İtalyan TV'sine konuştu
 Dünya medyasına 24 saat gözetim
 Boş bulundum
 AK Partili vekillere Kemal Ağabey takibi
 Ankara'ya "Hamas'tan uzak durun" uyarısı
MAHMUT ÖVÜR
AK Parti'nin yaptırdığı son anket
Türkiye 2006'ya...
MUHARREM SARIKAYA
Kuşatılmışlık...
Hemen belirtelim, Başbakan Tayyip...
YAVUZ DONAT
Çukurova raporu
Adana, Tarsus arasında yaşlı teyze yol...
Şehir bir günlüğüne ona emanet
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, tarihinde ilk kez bir kadına...
O kişi belki de çevremdedir
Yeni bir evliliğe sıcak baktığını itiraf eden Türkan Şoray "İşte o...
Danıştay'dan güvence
Danıştay'dan güvence
Danıştay Başkanı Çetinkaya "Kamusal alanı sokağa taşıyorlar"...
Çuvala tepki veremedik
Çuvala tepki veremedik
Çuval olayında "ABD burnumuzu sürtmek istedi" diyen Özkasnak, terfi...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu