Çin darbesi yiyen tekstil, Japonya'da pazar avına çıktı
Türk tekstilcileri gözünü Japonya'ya dikti. Ülkenin 24 milyar $'lık tekstil ihracatında Türkiye'nin payı sadece 13 milyon $.
Çin kaynaklı ucuz ürünler ve kurdaki değerlenme nedeniyle kötü günler yaşayan Türk tekstili gözünü Japonya pazarına dikti. Japonya'nın 24 milyar dolarlık teksitl ihracatından pay almaya çalışan Türk tekstilcileri Tokyo'da İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB) tarafından düzenlenen "Türk Moda Fuarı" na katıldı. İhracatının yüzde 70'ini Avrupa'ya yapan Türk hazırgiyimcilerin Japonya'ya yaptığı ihracat sadece 13 milyon dolar. Gelir seviyesi yüksek olan Japonya'da tüketicilerin tercihleri kaliteli markalar yönünde. Japonların marka ve kalite düşkünlüğünü onaylayan İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi ve Fuarlar Şubesi Başkanı Yalçın Ayaydın da, "Dünyanın en zor pazarında kalitemizle ve markalarımızla yer alacağız. Japonlar marka delisi" dedi.
YENİ PAZAR ASYA PASİFİK Fuarın açılışını yapan Dış Ticaret Müsteşarı Tuncer Kayalar, "Geleneksel pazarlar yanında Asya Pasifik artık yeni stratejik alanımızdır. 130 milyona yakın nüfusuyla ve 35 bin dolarlık kişi başına milli geliri ile Japonya çok önemli bir pazar" diye konuştu. Kayalar, 24 milyar dolarlık tekstil ve hazırgiyim ithalatı yapan Japonya'ya, Türkiye'nin 13 milyon dolarlık ihracat yaptığını vurguladı. Kayalar, "Dünyanın ikinci büyük tekstil üreticisi konumundaki Türkiye'nin bu ülkeye daha fazla ihracat potansiyeli var bunu değerlendirmemiz lazım" diye konuştu. Açılışa katılan Türkiye'nin Tokyo Büyükelçisi Solmaz Ünaydın ise ürünleri çok beğendiğini, Türk ürünlerini Japonların da çok beğeneceğini söyledi. Yalçın Ayaydın, fuarı ve Japon pazarını değerlendirirken, "Burada kalite ve marka önemli. O yüzden markası olan buraya gelsin olmayan gelmesin" dedi. "Burada eğer kalitesiz ürün verirseniz bir daha sizi kapısının önünden bile geçirmezler. Bugüne kadar geciktiğimiz doğrudur. Ama bu pazara hazır olmadan girmemek gerekiyordu" diye konuşan Ayaydın, Japonya'da marka olabilen firmaların tüm Asya Pasifik ülkelerinde marka olabileceğini vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürdü: "Avrupa çok yaşlandı. Giyimle ilgileri azaldı. Burada çok ciddi bir tüketim alışkanlığı var. Hatta yılın belli zamanlarında devlet vatandaşlarını tüketime teşvik için bütçeden pay ayırıyor."