|
|
|
|
Hakkınızı arayın
ALDIĞINIZ bir hizmet veya ürün ile ilgili herhangi bir şikayetiniz varsa önce ürünü üreten firma veya hizmeti veren kuruluşla görüşebilirsiniz. Sonuç alamazsanız hakkınızı resmi yollardan arayabilirsiniz. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın "Alo 175" hattı size ne yapmanız gerektiği konusunda yol gösteriyor. Şikayetinize konu olan ürün veya hizmet 670 YTL'ye kadar ise bulunduğunuz ilçenin kaymakamlığında yer alan Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne şikayetinizi bildiriyorsunuz. Heyet, ayda iki kez toplanıyor ve üç ay içinde şikayetinizle ilgili karar veriyor. Karar resmi nitelikte olup, uygulanmak zorunda. Eğer şikayete konu olan ürün veya hizmet 670 YTL'nin üzerinde ise Tüketici Mahkemesi'nde dava açılıyor. Tüketici Mahkemesi'nde açılan dava için harç ücreti ödenmiyor. Tüketiciler Birliği Genel Merkezi'ne 0212 567 97 44 no'lu telefondan ulaşabilirsiniz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|