kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
  » Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
3.köprüde güzergah bilmecesi

İstanbul'da üçüncü boğaz köprüsüne ihtiyaç olduğu sık sık vurgulanıp ihalesinin 2006'da yapılabileceği sinyalleri verilirken, köprünün olası güzergahı sır gibi saklanıyor.

Ancak gelinen noktada Başbakanın, köprünün ''kuzeyde'' yapılacağına ilişkin söylemi ise olası altı alternatiften üç güzergahı ön plana çıkartıyor. 3. Köprünün nereden geçeceği konusunda ''mevcut iki köprünün arasına değil, 2. köprünün (Fatih Sultan Mehmet) kuzeyinde olacağı'' konusunda mutabakat oluştuğu yönünde bilgi verilirken, güzargahlar konusunda gerek Bayındırlık
ve İskan Bakanlığı gerekse Karayolları Genel Müdürlüğü yetkililerinin, köprüden bazı kesimlerin rant sağlamasını önlemek amacıyla, tabir yerindeyse ağızlarını ''bıçak açmıyor''. 3. boğaz köprüsünün olası güzergahı, arsa spekülatörlerinin kar sağlamasını engellemek amacıyla açıklanmazken, güzargahlar konusunda değerlendirmeler sürüyor.

3. KÖPRÜ, İSTANBUL TRAFİĞİNİ DE RAHATLATACAK

Yetkililer, İstanbul'un artan trafik yoğunluğunu önlemek amacıyla projeksiyon yapıldığını ve bu kapsamda çalışmalara devam edildiğini hatırlatırken, bu çerçevede 3. boğaz köprüsünün yapılmasının, İstanbul trafiği sorununu rahatlatmada alternatiflerden biri olarak görüldüğünü ifade ettiler.

Bu kapsamda çeşitli etüdler yapıldığını ve güzergah çalışmaları gerçekleştirildiğini anlatan yetkililer, ancak istimlak verilecekse devletin bunu gizlemek isteyeceğine dikkati çektiler.

Köprünün yapılacağı güzergahın açıklanmasının imar maliyetlerini artıracağına işaret eden yetkililer, şu görüşleri dile getirdiler: ''Bunu önlemek için, o bölgelerde imar planlarında rezerv noktaları konmaya başlanır. (Şu bölgeden köprü geçecek, buradan verilecek ruhsatlar geçici olsun) denilir, hem vatandaş mağdur olmasın hem de devlet zarar uğramasın diye. Arsa spekülatörleri arsa alıyorlar ve geçici olarak arsalar değerleneceği ve rant sağlayacağı için değer artışı meydana geliyor. Güzergahların gizli tutulması gerekiyor. Bunun için kamuoyuna bilgi verilmiyor, neyin nereden geçeceği belirlense de belirlenmese de kimseye duyurulmuyor.''

ÜÇ GÜZERGAH TARTIŞILIYOR

Bu arada İstanbul'da 3. boğaz köprüsü geçişi için henüz kesinleşen bir güzergah bulunmazken, ilk haliyle 6 alternatif güzergah, ''Nakkaştepe-Ortaköy, Vaniköy-Arnavutköy, Çubuklu-Yeniköy, Beykoz-Kireçburnu, Yuşatepesi-Rumelikavağı ve Garipçe-Poyrazköy'' hatlarından oluşuyor.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, 3. köprünün ''boğazın kuzeyinde'' yer alacağını açıklamasından sonra, 6 seçenekten 3'ü elenmiş oluyor. Bir başka deyişle, daha önce açıklanan Nakkaştepe-Ortaköy, Vaniköy-Arnavutköy, Garipçe-Poyrazköy hatları güncelliğini yitiriyor.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün kuzeyinden geçen Çubuklu-Yeniköy, Beykoz-Kireçburnu, Yuşatepesi-Rumelikavağı hatları üzerinde yürütülen fizibilite çalışmaları ise devam ediyor. Çalışmalar sırasında, trafik sorununun çözümünün yanı sıra maliyet, çevre, tarihi doku gibi unsurlar da dikkate alınıyor.

YAP-İŞLET İLE YABANCI SERMAYE ARTIŞI

Öte yandan yetkililer, söz konusu köprünün İstanbul trafiğini rahatlatmasının yanı sıra yabancı sermayenin yap-işlet modeli ile ülkeye girişi açısından da önemli olacağını vurguluyor.

Bazı kesimler ise köprünün gürültü ve kirlilik yaratarak mevcut yapıya zarar vereceği görüşünü savunuyor. 3. Boğaz Köprüsünün yeni çevresel sorunları da beraberinde getireceğini ifade eden bu kesimler, köprünün tarihi ve doğal yapıya zarar vereceğini, evler ve işyerlerinin istimlak edileceğini, böylelikle yaşanılan yerlerin şantiyeye dönüştürüleceğini savunuyorlar.

Söz konusu kesimler, seslerini duyurmak için çeşitli örgütler oluştururken, tüp geçişin saatte 75 bin kişilik taşıma kapasitesiyle 7-8 köprüye bedel olduğuna, bununla 1 ve 2. köprülerde de rahatlama olacağına dikkati çekiyorlar.

Ayrıca yapılması durumunda söz konusu 3. köprü, Karadeniz bağlantılı yeni bir çevre yolunu kapsayacak. Özellikle Kapıkule'den giren araçların tamamına yakınının bu transit yolu kullanmasıyla da, İstanbul'daki transit yükünün hafifletilmesi bekleniyor.



(AA)

1 2 3 4 5
 
DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
 "Trajik tablo berraklığa kavuşmalı"
 Teziç'ten Arınç'a tepki
 Prof.Kalaycı'ya veda
 Muğla'da öğrenci kavgası: 14 yaralı
 Çocukların terör oyunu
 Fransa fazla korkunun kurbanı oldu
 Rektör Aşkın'ın sağ kolu cezaevinde kendini astı
 Katil zanlısı gözaltına alındı
 Barış mitinginde kavga
 Meclis'e gelecek
 Bagajdan çıkanlar istihbarat bilgisi
 İç Hatlar Terminali tamamen yandı
 Atatürk'süz yeni bröve dava konusu oldu
 CHP'lilerin aracının kurşunlandığı iddiası
 Şırnak'ta mayın patladı: 1 yaralı
ÖMER LÜTFİ METE
Tüfekle oynama şeytan doldurur
Nicedir 'rejim...
UMUR TALU
Kalleş kaleşler ile Veysel Ateş'ler
Kimimiz sanıyor ki,...
ERGUN BABAHAN
Hakem ve hâkim
Türkiye meşin yuvarlağa kilitlendiği için...
ERDAL ŞAFAK
Yaşasın demokrasi yaşasın şeffaflık
Bir önerimiz var:...
MEHMET ALTAN
Kapatmak istiyorlar...
Bundan dokuz yıl önce Susurluk...
ALİ KIRCA
Katar bize ne katar?
Maçı Katarlılar da dev ekrandan...
Yeni hedef Kraliçe mi?
El Kaide lideri Zevahiri'nin son video açıklamasında gizli tutulan...
Aliyev'e 4 gün süre
Azerbaycan'da seçimin iptalini isteyen muhalefet, iktidarı 18...
Hayal kırıklığına uğradım
Hayal kırıklığına uğradım
Fatih Terim, "Büyük hayal kırıklığı yaşadığım oyuncularım var. Yüreği...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu