'Geçen yıl patlayan tüketimin etkisi, 2006'da görülecek'
ARÇELİK, Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, son iki yılda kredi kartları ile başlayan tüketim çılgınlığı nedeniyle borçların arttığını belirterek "2006 bu çılgınlığın etkilerini yaşayacağımız yıl olacak" diye konuştu. Arçelik Genel Müdürü Özdemir, "Geçen yıl 2.7 milyar Euro ciro gerçekleştirdik. Bu yıl hedef 3 milyar Euro. Bu ciro rakamını da yıl sonunda gerçekleştirdiğimizi göreceksiniz'' dedi. Türkiye'de ilk kez üretilen çamaşır kurutma makinesine ilişkin olarak Çayırova fabrikasında bir basın toplantısı yapan Özdemir, fiyat nedeniyle Türkiye'de yaygınlaşamayan ürünü, Türk tüketicilerin kolay satın alabileceği bir ürün haline getirdiklerini söyledi. Özdemir, "Toplam 6 milyon 636 bin Euro'luk bir yatırım gerçekleştirdik. İlk etapta yıllık 200 bin adet üreteceğimiz çamaşır kurutma makinesinin 30 binini iç pazarda, 170 binini ise dış pazarlarda satmayı planlıyoruz'' diye konuştu. Kurutma makineleri ilk etapta yıllık 200 bin adet üretilecek. Bu miktarın 30 bini iç pazara sunulacak, 170 bininin ise ihraç edilecek. Böylece Arçelik yılda 30 milyon Euro civarında ek ihracat geliri elde edecek.
HİJYENİK AVANTAJ Basın toplantısında konuşan Arçelik Çamaşır Makinesi Ürün Direktörü Oğuzhan Öztürk ise zaman açısından ve olumsuz mevsimsel etkiler, güneş etkisi, dış ortam kirliliği, polen, yer ve görüntü kirliliği, kapalı ortamda kurutmanın dezavantajları ile hijyenik nedenlerden ötürü çamaşır kurutma makinesinin avantaj sağladığına dikkat çekti. Batı Avrupa'da 4 milyon adet olan kurutma makinesi pazarında büyümenin 2010'a kadar süreceğini kaydeden Öztürk, kurutma makinelerini kentsel yaşam beklentilerini karşılayacak bir ürün olarak nitelendirdi. Özdemir (solda) ve Öztürk yeni makineyi tanıttı