Ekonomikdurgunluktan kurtulmayı başaramayan Almanya bütçe dengesini sağlayabilmek için otobanlarını özelleştirmeyi düşünüyor. Yapılan araştırmalara göre toplam 13 bin kilometre otoban ağına sahip olan Almanya elinde bulunan tüm otobanları özelleştirmesi halinde 213 milyar Euro'luk bir gelir elde edecek. Siyasiler plana sıcak bakıyor ama otobanların özelleştirilmesi geçişlerin ücretli olması anlamına gelecek.
HALK PLANA KARŞI Bu durumun halk tarafından büyük bir öfkeyle karşılanacağına kesin gözüyle bakılıyor. Zira artan benzin fiyatları ve vergiler Alman sürücülerin belini bükmüş durumda. Bunların üzerine birde otobanların ücretli hale gelmesi tepkileri kaçınılmaz kılacak. Siyasiler halktan gelecek tepkileri kırmak için otomobil vergilerinde indirime giderek özelleştirmeyi cazip hale getirmeyi planlıyor. Alman Hükümeti'nin en büyük sıkıntısı son 25 yılda 200 milyar Euro'dan, 1.8 trilyon Euro'ya fırlayan borcunu kontrol altına alabilmek. Zira Berlin Hükümeti yalnızca bu borcun faizi için her yıl 49 milyar Euro ödüyor.
BORÇ DAĞ GİBİ Borca ek olarak sosyal güvenlik sistemini ayakta tutabilmek için de her yıl 80 milyar Euro'luk ek bir gelire ihtiyaç var. Kısacası giderler çok ama tüm bu faturaları karşılayacak gelirler kısıtlı. Bu yüzden otobanları özelleştirme fikri birçok Alman ekonomist için oldukça makul bir seçenek gibi görünüyor. Avrupa'nın birçok ülkesi bu alanda adım atmış durumda. Fransa Hükümeti kurduğu iki farklı şirket ile otobanlarını özelleştirdi. Devlet halka arz edilen bu iki şirketteki payını her yıl azaltarak otoban işletmesinden tamamen çıkıyor. İtalya ise sahip olduğu 6 bin kilometrelik otoban ağını 23 farklı şirkete teslim etmiş durumda. Bu alanda faaliyet gösteren Autostrada adlı şirket geçen sene 2.9 milyar Euro ciro yaptı.