kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Teknoloji
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 
Turizm böyle mi tartışılır?
THY'nin A 330 bilmecesi

THY'nin A 330 bilmecesi

Türk Hava Yolları (THY) Airbus'tan alacağı 5 adet A 330'un ilkini 24 Ekim'de Türkiye'ye getirmeyi, 29 Ekim'de ise İstanbulNew York seferi yapmayı planlıyor. Bu yönde de açıklamalar yapıldı. Ancak, bu uçakların deklare edilen tarihte İstanbul'da olması ve New York seferine çıkmasının önünde bazı engeller var.
Birincisi; Airbus iç dizayn ( koltuk ve sair) sebebiyle 24 Ekim'de ilk uçağı teslim edemeyeceğini belirtiyor. THY Genel Müdürü Temel Kotil'in geçen hafta Airbus'ı ziyaret ederek, 24 Ekim'de ilk uçağı mutlak surette teslim almak istedikleri yönündeki talebinin karşılanmasının da zor olacağı ifade ediliyor.
İkincisi; Bu uçakları kullanacak THY pilotlarının eğitimi de bu tarihe yetişmiyor. THY yetkilileri bu problemi de ilk sefer için Airbus'tan pilot alarak aşmak istiyorlar. Fakat, Airbus'tan henüz olumlu cevap verilmemiş.
Üçüncüsü; THY'nin, iki motorlu A 330'la İstanbul New York seferini yapabilmesi için Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden (SHGM) bu seferi, bu uçakla yapabileceğine dair izin alması gerekiyor. Bunun için de, son 6 ayda filosunda bulunan herhangi bir uçağının havada motor durdurmamış olması icap ediyor. Yani okyanus aşırı uçuşlarda istenen ETOPS (Extended Twin Engine Operations) kuralına uyması gerekiyor. Ancak, THY'nin A 340 uçağının kısa süre önce Çin'de bir motorunun havada durmuş olması (basına THY uçağının havada motoru patladı diye yansıdı), bu izni almasına engel teşkil ediyor.
Önceleri dört motorla yapılan okyanus aşırı uçuşlar daha sonra üç ve iki motorlu uçaklarla yapılmaya başlanınca ETOPS kuralı devreye girdi. Ne olduğunun iyi anlaşılması için minik bir hatırlatma: ETOPS teknik bir tabir olduğundan sıradan vatandaşlar ve sıradan Amerikalılar anlamadığı için, darbı mesel haline gelmiş süper bir anlatımı var. Engine Turning or Passenger Swimming yani " ya uçağın motorları çalışır ya da yolcular yüzer!"

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Almanlar Antalya'dan şikayetçi   / 26-09-2005
 Özelleştirmeler ve Erdemir   / 24-09-2005
 Gün-Bak'tan açıklama   / 21-09-2005
 Doğalgazda Rus-Alman etkisi   / 19-09-2005
 Unakıtan'ın Global sarması   / 17-09-2005
 Koç, Tüpraş'la rotayı düzeltti   / 14-09-2005
 Tekel'de tekleme sebebi çok   / 12-09-2005
 Tüpraş'a nereden bakmalı?   / 10-09-2005
 Gümrük Birliği'nde ulaşım sıkıntısı   / 07-09-2005
 Telekom'da Danıştay düğümü   / 05-09-2005
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Petrol ABD'yi etkiler de bizi pas geçer mi?
Petrol...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Turizm böyle mi tartışılır?
Rixos Otelleri...
ŞELALE KADAK
New York İstanbul Projesi
Krizsiz ayların, hatta...
'Elimden kayıp gitti'
Beyoğlu'nda 1.5 yıl önce gece kulübünde öldürülen Barış Dönmez'in...
Londra'da bir Osman Hamdi
Ünlü ressam Osman Hamdi'nin 'Çarşaflanan Kadınlar' adlı tablosu...
Berç Keresteciyan tezi
Berç Keresteciyan tezi
Sabancı Üniversitesi'nde Prof. Berktay'ın öğrencisi Semi Ertan,...
Her üniversitede bir satıcı
Her üniversitede bir satıcı
"Gençler ecstasy'yi içmiyor adeta yiyor" diyen itirafçı V.S.,...
IMKB
E: 33.319 D:% -0,59
DOLAR
S: 1,346 D:% -0,260
EURO
S: 1,619 D:% -0,339
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu