İstanbul'un yeni alışveriş, eğlence ve yaşam merkezi Kanyon Projesi'nin Genel Müdürü Markus Lehto, 179 dairenin 177'sinin, 170 mağazanın ise yüzde 70'inin satıldığını söyledi.
Açıldığı gün, Türkiye tam 35 tane yeni markayla tanışacak. Avrupa'nın ünlü restoranlarından tutun da şimdiye kadar gelememiş olan ve tutkunlarını peşinden başka ülkelere sürükleyen pek çok tanınmış moda marka da Türk tüketicisiyle buluşacak. 2006 yılının Nisan ayında açılacak olan İstanbul'un yeni alışveriş, eğlence, ev ve ofis merkezi Kanyon yanı başında daha önce açılmış olan alışveriş merkezlerinden ayrışmak için büyük bir çaba içine girmiş bile. Özellikle de Akmerkez gibi müşterilerinın sıkı sıkıya bağlandığı alışveriş merkezlerinden bir adım daha öne geçmek için ilginç projeler geliştiren Kanyon'da şu ana kadar neler yapıldığını öğrenmek ve şu sıralar Levent'ten geçenlerin dikkatini çektiğini düşündüğüm yarısı çoktan şeffaf cam giydirilmiş Kanyon'un ofis binasının özelliklerini dinlemek için Genel Müdür Markus Lehto ile buluştum. Markus Lehto 32 yaşında bir Kanadalı. Uzun yıllar Londra'da ve Türkiye'ye gelmeden önce New York'ta Ing Bank'te çalıştıktan sonra bir Türk kızına aşık olup, Türkiye'nin yolunu tutmuş. "6 aylığına gelmiştim ama 6.5 yıl göz açıp kapayıncaya kadar geçti. Bu ülkeyi çok seviyorum" diyecek kadar Türkiye aşığı. Daha önce İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı'nda danışman olarak çalışmış ardından da Eczacıbaşı Topluluğu ve İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı'nın birlikte hayata geçirdiği Kanyon'u pazarlama görevini üstlenmiş. İnşasına 2003 yılında başlanan ve 200 milyon dolara tamamlanması beklenen Kanyon'la İstanbul'da yaşayanların ve İstanbul'a seyahat edecek olanların nelerle karşılaşacağını Lehto Misafir Odası'na anlattı...
Nisan'a çok az kaldı. Kanyon'da170 mağazanın ve 179 dairenin kaçı yeni sahibiyle buluştu şimdiye kadar? Mağazaların yüzde 70'i sahibini buldu. Bugünlerde yeni sözleşmeler yapıyoruz. Evlerin ise yüzde 99'u satıldı. Şu anda sadece iki daire kaldı.
Hep çok farklı bir yaşam merkezidiyesundunuz Kanyon'u. Peki böyle bir yerde yaşamanın bedeli ne oluyor? Daireler 80 metrekare ile 380 metrekare arasında değişiyor. Fiyatlar da 220 bin dolar ile 2 milyon dolar arasında oldu. Biliyorsunuz şu anda yapılmış olan ve ileri teknoloji içeren pek çok binada camları açamıyorsunuz. Kanyon'da doğadan renkler ve doğal malzemeler kullanıldığı gibi, ileri teknoloji kullanılmasına rağmen bütün camlar açılabiliyor.
GÜNEŞ KIRICILAR! Kanyon'un 26 katlı ofis bölümübölümü bu günlerde dikkatimi çekiyor. Yarısı cam giydirilmiş ama tamamen şeffaf. İlk kez tamamen şeffaf bina göreceğiz belli ki. Neyi amaçladınız? Yazın güneşten rahatsız olmayacaklar mı? Ofisler hep soğuk yerlerdir. Bunu kırmak için binanın tamamen gündüz ışığı alması amaçlandı. Bu yüzden şeffaf bina. Caddeden geçenler içeride çalışan insanları görebilecek ve aslında biraz da merak edecek. Yüzeyi güneş kırıcılarla donatıyoruz. Bina ışığı alacak, ısıyı almayacak.
Alışveriş merkezlerinde biz bir katıyeme-içme bölümü olarak görmeye alışmışız. Ama şimdi Kanyon'u dolaşınca böyle bir bölüm olmadığını görüyorum. Hızlıca yemek yensin ama bolca alışveriş yapılsın derdinde değil misiniz? 6 yıldır bu ülkede yaşıyorum, artık öğrendim. Nasıl ki Bebek, Bağdat Caddesi ya da Nişantaşı bir buluşma noktası. Biz Kanyon'un bir alışveriş merkezi değil, güzel vakit geçirilecek bir bölge olmasını istedik ve buna göre tasarım yaptık. Çok iddialı restoranlar,barlar açılacak. Kanyon'a, caz kulüplerinde caz dinlemeye gelecekler.
İKLİM İÇERİDE Kanyon'un koridorlarından yürüyenler, hem soğuk olduğunu bilecek hem de bunu hissetmeyecek. Tavana asılı kocaman kalörifer petekleri düşünün. Açık mekan ama koridorlarda dolaşanlar sıcak hava sistemi sayesinde keyifli yürüyüş yapacak. Yağmur ve kar yağarken dışarıda ama sıcak bir ortamda yemek yeme ve alışveriş yapma keyfi yaşayacaklar.