Avrupa'nın en büyük distribütörü Drinks & Food ile yaklaşık 1 senedir birlikte çalışan Mey İçki, Schengen ülkelerinde Yeni Rakı satışlarını yıl sonuna kadar 1.6 milyon litreden 3 milyon litreye çıkarmayı hedefliyor. Mey İçki, bu rakamı 2006 yılı sonuna kadar ise 4 milyon litreye çıkarmayı planlarken, bu artışı sadece yurtdışındaki Türkler'e değil, yabancılara da satış yaparak yakalamak istiyor. Şirketin 2005 yılı sonundaki ihracat hedefi, 20 milyon Euro.
YÜZDE 20 ARTIŞ Drinks & Food Başkanı Michael Bouchette, özellikle Schengen ülkelerindeki zincir market kanallarında çok güçlü olan Drinks&Food'la yapılan anlaşma sonrasında Yeni Rakı'nın zincir mağazalardaki satışının yüzde 20 oranında arttığını söyledi. Bouchette, Yeni Rakı'yı Avrupa'da Türkler'in dışında yabancılara da sattıklarına işaret ederek, "Yeni Rakı, Almanya piyasasının en pahalı içkilerden biri ama yine de satışlardan çok memnunuz" dedi. 14 ülkede Yeni Rakı satışı yaptıklarını belirten Bouchette, "Şirket olarak sadece Yeni Rakı değil, Mey'in tüm ürünlerini Avrupa'ya satacağız. Bu ürünlerin satışında en az 10 ülkede de faal olacağız" diye konuştu. Yeni Rakı'nın Macaristan, Polonya ve Yunanistan'a ilk kez Drinks & Food ile girdiğini kaydeden Bouchette, Tekirdağ Rakısı'nın da Schengen ülkelerinde ihracatının önceki yıla göre 3 kat arttığını belirtti.
ALMANLAR'A TANITACAĞIZ Mey İçki Pazarlama Direktörü Cihan Kırımlı da, hedeflerinin 'Türk yemek ve eğlence kültürünün en önemli sembollerinden biri olan Yeni Rakı'yı dünyanın her yerinde yabancılara da sunmak' olduğunun altını çizdi. Kırımlı, özellikle Almanya'da çeşitli promosyon ve etkinliklerle tanıtım çalışmalarına da hız vereceklerini ifade etti.