Türk rakısı dünyaya açılıyor. Mey İçki yıl sonuna kadar Avrupa'ya 20 milyon Euro'luk ihracat yapmayı hedefliyor. Kapasitesini bu yıl 15 milyon litreye çıkaran Efe Rakı ise, "Amacımız rakıyı dünyanın içkisi yapmak" diyor.
Dünyaya çilingir sofrası kuracaklar
Mey İçki, Almanya'dan başlayarak tüm Avrupa'ya ihracatını artıracak. Yıl sonuna kadar 20 milyon Euro'luk ihracat yapmayı hedefleyen şirket, rakıyı Türk kültürünü tanıtmak için kullanacak
EFE Rakı, 2005'te kapasitesini 15 milyon litreye çıkardı. Efe'nin üreticisi Elda İçecek, "Hedefimiz rakıyı sadece Türkiye'nin değil dünyanın içkisi yapmak" diye açıkladı.
Türklerin geleneksel alkollü içkisi olan rakı özelleştirmeden sonra dünyaya açılıyor. Tüketimi son 5 yılda yaklaşık yüzde 40 oranında azalınca, rakı üreticileri gözünü dünya pazarına dikti. Mey İçki, yurt dışında kapsamlı tanıtım faaliyetleri düzenleyerek ihracatını artıracak. Pazarın yeni oyuncularından Efe Rakı ise televizyon reklamlarına yüklenerek yabancı tüketicilere rakıyı sevdirecek. Türk rakısının dışa açılma çabasında doğal olarak ilk adım pazarı yine Türklerin çok yaşadığı Almanya pazarı olacak. Uzun vadeli hedef ise dünyanın dört bir yanına yayılmak. Fransızların şarabı, Yunanlıların uzosu, Meksikalıların tekilası gibi Türklerin de rakısı uluslararası 'marka ürün' olacak.