kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bolu Tüneli'nin iki ucu nihayet birleştiriliyor...
Maliyeti ikiye katlandı

Bolu Tüneli'nin iki ucu nihayet birleştiriliyor...

Temeli 14 yıl önce atılan, Bolu Tüneli'nin iki ucu Erdoğan'ın katıldığı bir törenle birleştirilecek. 1 milyar dolarlık projenin 2006 yılı ortasında bitmesi bekleniyor.

Yapımına 1992'de başlanan, 16 bakan eskiten, yaklaşık 1 milyar dolarlık maliyetiyle en pahalı karayolu projelerinden biri olarak gösterilen 'Bolu Dağı Tüneli ve Geçişi Projesi'nde tünelin iki ucu, bugün Başbakan Erdoğan'ın katılacağı bir törenle birbirine bağlanacak. 2006 yılının ortasında hizmete verilmesi planlanan 1 milyar dolarlık projenin, Ankara- İstanbul arası seyahatleri 3.5 saate indireceği hesaplanıyor. Bolu Dağı Geçişi, Türkiye'nin karayolu ağının ana arteri İstanbul-Ankara Otoyolu'nun en önemli bölümünü oluşturan 116 kilometre uzunluğundaki Gümüşova-Gerede Otoyolu kapsamında ilk kez gündeme geldi. Gümüşova-Gerede Otoyolu, 1987 yılında Bolu Dağı Geçişi dışarda tutularak, İtalyan Astaldi'ye ihale edildi. Aynı yıl, Safa Giray'ın Bayındırlık Bakanlığı yaptığı dönemde, Bolu Dağı Geçişi Projesi'ni hazırlama işi, Astaldi firmasına verildi. 1990 yılında ek bir sözleşmeyle inşaat işlerini de Astaldi üstlendi. Böylece, daha sonraki yıllarda tartışmalara yol açacak bir uygulamaya imza atılarak, 'projeyi hazırlayana işi de yapma hakkı' tanınmış oldu. 14 yıl önce temeli atılan Bolu Dağı Geçiş Projesi, 25.5 kilometre otoyol, 1.6 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 27.1 kilometre uzunluğa sahip. İki tüplü, üçer şeritli tünelin, Ankara yönündeki tüpü 2 bin 788 kilometre, İstanbul yönündeki tüpü ise 2 bin 954 kilometre uzunluğunda. Tünellerde kazı çalışmalarının başlandığı 16 Nisan 1993 tarihinde günde yaklaşık 6 metre ilerleme sağlanırken, daha sonraki yıllarda kil zeminde günde 80 santimetre hızla ilerlenebildi. Tünelde, her 500 metrede bir acil geçiş bulunuyor. Bu geçişlerde yangında yüksek ısıya 90 dakika dayanacak özel olarak üretilmiş kapılar kullanılacak. Tüneller, birinci derece deprem bölgesinde bulunuyor. Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilileri, tünellerin sismik bütün önlemler alınarak inşa edildiğini kaydediyor. Tünellerin, 17 Ağustos ve 12 Kasım depremleri ile iki sele maruz kaldığını anımsatan yetkililer, depremin tünellerin beton kaplaması tamamlanmış bölümlerinde hiçbir zarar vermediğini belirtti. 12 Kasım depreminin henüz kaplaması tamamlanmamış Ankara tarafında göçük oluşturduğunu anlatan yetkililer, "Hasar gören kısım, sigortadan alınan tazminatla onarıldı. Göçen kısım devre dışı bırakıldı ve yeni bir giriş oluşturuldu" dedi.

Olcay AYDİLEK / ANKARA


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Çin'le savaşıp 5 milyar $ kurtardık
 Dünyaya çilingir sofrası kuracaklar
 'Türkiye AB'nin enerji terminali olacak'
 Suyun başını tutma yarışı
 'Daha çok kâr ve pazar için ayağınıza kurşun sıkmayın
 Lüfer, şimdi de yüzer butik otel yapacak
 IMF: Yüksek petrol fiyatı risk oluşturuyor
 Ukrayna'dan Türk müteahhide davet
 Irak'a nakit ihracat bedeli kolaylığı
 2006'da bina m2 maliyeti 810 YTL
 Dışbank yönetimine 8 yabancı girdi
 Çukobirlik biyodizel üretimine hazırlanıyor
 Süs eşyalarının ithalatı gözetim altına alındı
 KTHY'nin satışına ÖYK onayı
 İskenderun tersanesine İngiliz siparişi
 Manhattan'a 'Kapalı Çarşı' kurulacak
 Kerkük-Yumurtalık'ta petrol durdu
 Düzeltme:
ALİ SAYDAM
Katrina'da ABD fiyaskosu gizleniyor
Amerika'nın son...
Ünlü avukat intihar etti
Tanınmış isimlerin avukatı olarak bilinen Macit Acar Kadıköy'deki...
Ömer Reis karada kaldı
Karasularını ihlal ettiği gerekçesiyle Bulgar makamlarınca hakkında...
Vali Atış silaha savaş açtı
Vali Atış silaha savaş açtı
Kahramanmaraş Valisi İlhan Atış, kentte kimsenin silah ruhsatını...
Maganda kurbanı Tayfun'un isyanı
Maganda kurbanı Tayfun'un isyanı
Balkonda otururken gelen serseri kurşun nedeniyle tek gözünü kaybeden...
IMKB
E: 31.702 D:% -0,77
DOLAR
S: 1,340 D:% -0,335
EURO
S: 1,674 D:% 0,030
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu