|
|
|
|
|
|
Pahalı tasarım yapmak kolay
IKEA felsefesinin günlük yaşama uygun güzel ve ucuz tasarımlar yaratmak olduğunu söyleyen Lars Engman, "Tasarım buzdağının görünen kısmıdır" diyor. Bakın, 30 yıldan beri aynı firmada birbirindan başarılı tasarımlara imza atan Engman neler anlatıyor:
ÖNEMLİ OLAN İHTİYAÇTIR * Güzel bir ürünün dizayn edilmesi zor değildir. Zor olan bu ürünün ucuza mal edilmesidir. Küçük bütçelerle iyi sonuç almak bizim için çok önemli. Pahalı tasarımı herkes yapar ama herkes alamaz.
* İnsanların geliri düşük olabilir ama kendilerine özel bir ev yaratmaya hakları vardır. İşte bu yüzden herkesin ulaşabileceği demokratik tasarımların arayışına giriyoruz.
* Trendleri takip ederiz ama onların değiştiğini unutmayız. Aslında bizim için önemli olan trendler değil ihtiyaçlardır. Bizim tasarımlarımız insanların temel gereksinimlerini önemser.
* Kızım altı yaşındayken evime deri kaplı iki koltuk getirmiştim. Koltukları altı ayda parça parça etti. Kılıfı değişebilen ve makinede yıkanabilen koltuk fikri o zaman aklıma geldi. 'Klippant' koltuk en çok satan ürünler arasına girdi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|