ArçelikGenel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, şirketin bu yıl yüzde 20 büyüyerek, cirosunu 3 milyar Euro'ya çıkarmayı hedeflediğini söyledi. Özdemir, uygun olan her şirketle ilgilenebileceklerini ifade ederken, organik olarak büyümeye ağırlık vereceklerini kaydetti. CNBC-e'ye konuşan Özdemir, Avrupa'da satılan her on televizyondan beşinin Türkiye'de yapıldığını kaydederken, bu durumun beyaz eşyada onda üç olduğunu ifade etti. Arçelik'in Avrupa'da ilk üç üretici arasına girmeyi hedeflediğini anlatan Özdemir, "Arçelik Avrupa'da en hızlı büyüyenlerden biri, rakibimiz İtalyan Merloni'dir. 2004'ü 2.5 milyar Euro ciro ile tamamlamayı bekliyoruz. Bu yıl da en az yüzde 20 büyümeyi hedefliyoruz. Avrupa'daki beşinci büyük üretici olduk. Yılın ilk ayı itibariyle bu hedefin oluşabileceğine ilişkin sinyaller gözleniyor" diye konuştu. Ortam uygun olduğunda şirket satın almaların da gündeme gelebileceğini belirten Özdemir, "Hedef daha kârlı çalışmaksa bu gündeme gelebilir. Avrupa, Rusya, Kuzey Afrika pazarlarında varız. Stratejimize uygun her şirketle ilgileniyoruz. Statejik pazarlar dışında dünyadaki her yerle ilgileniyoruz" dedi. Özdemir, Çin'den malın Avrupa'ya getirilmesinin lojistik engeller nedeniyle ekonomik olmadığını da savundu.