|
|
|
|
Güneşin batışı çok klişe yaratıcı olmak lazım
Fotoğraf macerası 1993 yılında Floransa'yı fotoğraflamasıyla başlayan Yağmur Kızılok, artık alternatif platformlarda popüler bir isim haline geldi. Görsel iletişim ve tasarım okuyan Kızılok'un fotoğrafa da deneysel bir yaklaşımı var. Sanatçı Fikret Kızılok'un oğlu olan genç fotoğrafçı, çekimlerinde de yaratıcılığın sınırlarını zorluyor. Londra Moda Haftası'nda dünyanın en önemli dergilerinin fotoğrafçılarıyla omuz omuza çekimler yapan Kızılok, ünlü fotoğrafçı Terry Richardson'ın görüntülediği çılgın reklam kampanyalarıyla adından son yıllarda sıkça söz ettiren Sisley'in sitesinde yayınlanan bir fotoğrafıyla da ikinci oldu.
* Floransa'dan dönünce karanlık odada bambaşka bir dünyayla karşılaştım. Hatta sokakta duran bir ok çekmişim. Babam fotoğraflara baktı ve "Bence bu yola girmelisin. Bak, orada bir ok var" dedi. Bu sayede 1993'te fotoğrafçılığa başladım.
* Yaratıcı olmaya çalışıyorum. Klişe denen bir şey var; hala güneşin batışı, sokakta mendil satan çocuk ya da kalay işleyen köylülerin fotoğrafını çekmekten ileriye gidemiyoruz. Yaratıcı, deneysel pek fazla bir şey yok. Ben de onu yakalamaya çalışıyorum ama zorlama olmadan. Bir şekilde hem doğallığı koruyup hem de alışılagelmiş şeylerin dışında bir şeyler üretmek istiyorum.
* Defileler tamamen şov amaçlı. Moda fotoğrafçılığını seviyorum ama albüm kapaklarını çekmek çok keyif veriyor bana.
* İlk babamın albüm kapağını çektim. Onun dışında Mercan Dede, Burhan Öçal ve Sertab Erener albüm kapağını çektiğim isimlerden. Şimdi de Replikas'ı çekmeye hazırlanıyorum.
* Görsel her çalışmada var olmak isterim. Ben çekmesem de o ortamda bulunmak isterim. Sergi yapmak istiyorum, zamanın değerini anlatacak karelerle... Babamla yapmak istediğimiz yarım kalan bir projemiz vardı. Her fotoğrafın müziğinin olduğu bir sergi projesi. Sergilenen fotoğrafın altında kulaklıklar olacaktı ve o fotoğrafa bakarken müziğini dinleyecektiniz. En kısa zamanda bu projeyi tamamlamak istiyorum.
|
|
|
|
|
|
|
|
|