|
|
İlki zor, devamı şart...
Geçen hafta şirkette RESFEST Dijital Film Festivali'nin duyurusu için özenle hazırlanmış bir basın dosyası dikkatimi çekti. Projenin iletişim sponsorluğunu reklam ajansı TBWA üstlenmiş. Dosya içinde yer alan diğer sponsor Tekofaks Panasonic'in patronu Ayhan Bermek'in mektubu hayli öğretici: "İlklere imza atanların, rüştlerini ispat edene kadar destek bulmalarının oldukça zor olduğunu anımsadım. Türkiye'ye faksı ilk getiren firma olarak "ilk olmanın" ne denli zor olduğunu yaşadığım 80'li yıllar aklıma geldi. Bu duyguyla Tekofaks Panasonic olarak dünyayı gezen ilk film festivali Resfest'e ana sponsor olmaya karar verdik. Dijital dünyayla uyum, ürünleri değil bu ürünler aracılığıyla yapılan üretimleri ön plana çıkararak mümkün. İşte bu sorumluluk duygusu ile herkesin aklında yeni pencereler açan, dinamik, yaratıcı ve her şeyden önemlisi çok genç olan bu festivale ilk yılında sponsor olmak, bu genç ekibin yanında olmak istedik." Birçok sponsorluk projeleri ilk yıllarında büyük finansal zorluk çekerler. Oysa, genç projelerde yer almanın, maliyeti daha düşük, etkisi daha yüksek, markaya kattığı değer daha büyüktür. Yeter ki sürekli olsun. Her sene altı kıtada otuzu aşkın şehirde düzenlenen ve dünyayı gezen ilk film festivali Resfest'e ilk yılında sponsor olan TBWA ve Tekofaks'ı kutluyorum. Aynı performansı onlardan gelecek yıl da bekliyoruz. 10-12 Aralık'da Yeni Melek Gösteri Merkezi'nde, 60 YTL'ye tüm filmleri izlemek mümkün. Tek bölüm ise sadece 10 YTL. Öğrencilere indirim de varmış...
|