kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Kristal Elma öldü. Yaşasın Effie!
İlki zor, devamı şart...

Kristal Elma öldü. Yaşasın Effie!

Son günlerde Peryön'ün 12'inci Ulusal Kongresi'nde 300 insan kaynakları uzmanına verdiğim konferans dışında iletişim adına beni en çok heyecanlandıran olay hiç şüphesiz Reklamcılar Derneği'nin Effie açıklamasıydı.
Siz deyin 10, ben diyeyim 15 yıldır medyada neredeyse tek başıma bağırıp durdum: "Reklamcılıkta sadece yaratıcılığa ödül vermek yanlıştır! Aslolan yaratıcı de- ğil, reklam vereni hedefine taşıyan doğru reklam yapmaktır!" Bana göre sadece Kristal Elma ödülünü düzenlemek hem müşteriye haksızlık yapmaktı hem de reklam sektörüne hazırlanan gencecik beyinlere. Onların önüne yapılan işin sanat de- ğil, ticari hayatın, iş dünyasının bir parçası olduğunu anlatacak hedef bir türlü konamadı.
Bir dönem kazanılan Elma'larla müşteriye 'Biz ne kadar yaratıcıyız' gösterileri yapıldı. Reklam ajansının girişine bol bol Kristal Elma heykelcikleri dizildi.
Şaka gibi... Sanki reklam verene, "Bak senin paranla biz çok yaratıcı işler yaparız. Reklamın konuşturur! Sen malını satmışsın satamamışsın o kadar önemli değil! Reklamın güzel olsun yeter" deniyordu...
Ben bunları söyleyip yazdıkça, yıllardır ayağına bastığım herkes bana kızdı. Reklam sektörünün krizinin bir nedeni yaptıkları harcama üzerinden komisyon almak
idiyse, diğer nedeni de bu yaratıcılık işine takılıp kalmalarıydı. Israrla vurguluyordum: Reklamda aslolan 'yaratıcılık' değil buluşçuluktur ve reklam vereni ticari hedefine taşımaktır. Bunun ödüllendirilmesi gerekir!
Şimdi Reklamcılar Derneği müthiş bir iş yapıyor ve ilk kez 1968 yılında Amerika Pazarlama Derneği (AMA) tarafından düzenlenmiş olan Effie'yi Türkiye'ye getiriyor. Günlerce ayakta alkışlayabilirim onları. Çünkü bu ödül ülkemizde her şeyi değiştirecek. Reklam anlayışını, müşterinin reklamcılara bakışını, iletişim fakültelerinin eğitim sistemini... Her şeyi... Neden mi? Burada sözü Reklamcılar Derneği'ne bırakayım. Onlar her şeyi anlatmışlar:
"Reklamcılar Derneği, 2003 yılında Amerika Pazarlama
Derneği'ne (AMA) başvurarak, Effie Yarışması'nın Türkiye temsilciliğini aldı.
Effie Türkiye Reklam
Etkinliği Yarışması, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tara- fından gerçekleştiriliyor. Effie reklamın işlevini, pazarlama kaynaklarının etkili ve yararlı kullanımı olarak tanımlıyor, destekliyor. Reklamı, pazarlama hedeflerine ulaşmadaki yardım gücü ve rolüyle değerlendiriyor.

Effie'nin amacı; ticari etkinliği yüksek, sonuç getiren kampanyaları seçerek ödüllendirmek. Katılan kampanyaların stratejik planlama, pazar araştırması, yaratıcılık, medya ve iş yönetimi disiplinlerini başarıyla birleştirmiş olmaları gerekiyor.
Effie jürisi reklamveren, reklam ajansı, araştırma, halkla ilişkiler, medya yöneticileriyle akademik görevlilerden oluşuyor.
Reklam yatırımının bölgesel ölçekte de başarılı olabileceğini vurgulamak için ayrıca "Bölgesel Başarı Özel Ödülü" de veriliyor.
Yarışmalara son katılım 31 Ocak 2005'te. Ödül Töreni ise Mart 2005'te."
Bence Kristal Elma öldü. Yaşasın Effie! Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği bu sektör için ne kadar büyük bir iş yaptıklarını 10 yıl sonra daha net görecekler. Sağ kalırsak biz de göreceğiz...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Ey CEO'lar markalarıma sahip çıkın!   / 28-11-2004
 Salatalığı görünce tuzluğu alıp koşmamak zor iş!   / 21-11-2004
 Ellerinizden öperim   / 14-11-2004
 Bana kızın, ama dinleyin. İşinize yarar...   / 07-11-2004
 Kotler: "Sıradan reklamlara neden para harcanır ki!"   / 31-10-2004
 Rekabet artık artistik hareketlerde...   / 24-10-2004
 İndeksin yoksa sen de yoksun   / 17-10-2004
 Olacak iş mi Cem Bey...   / 10-10-2004
 Yoka ben geri kafalı bir maço muyum?   / 03-10-2004
 Siyasette şaşmak ve dalmak olmaz   / 26-09-2004
İLKER SARIER
Hayatımız ne güzel
Türk basını, AB meselesinde...
ALİ SAYDAM
Kristal Elma öldü. Yaşasın Effie!
Son günlerde...
YAVUZ SEMERCİ
Kanyon inşaatında CHP'nin ileri sürdüğü rant nedir?
Beni...
'Bu son arayışım olabilir
Fethiye'de alev alıp batan guletin ikinci kaptanı Erkan Postacı olay...
Sınırdan hortumla mazot kaçıracaklardı
Mardin'in Nusaybin ilçesi ile Suriye'nin Kamışlı kenti arasında...
Liderler güçlü olursa Türkiye aleyhindeki görüşler kolay aşılır
Liderler güçlü olursa Türkiye aleyhindeki görüşler kolay aşılır
Başbakan Erdoğan 'Avrupa Birliği Hıristiyan Kulübü olmayacaksa...
Sultanlar sergisi sinemanın sultanı Şoray'ı ağırladı
Sultanlar sergisi sinemanın sultanı Şoray'ı ağırladı
BRÜKSEL'DE Türkiye'de kadının rolü konulu sergiyi gezen Türkan...
IMKB
E: 23,008 D:% -0.61
DOLAR
S: 1,409,000 D:% -0.91
EURO
S: 1,882,000 D:% -0.27
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu