Gerçek müşteriye gitmek, bizim asıl hedefimiz oldu
* İki yıl önce geldiğinizde nasıl bir piyasa vardı? Şimdi nasıl? İki yıl önce biz bu piyasaya geldiğimizde piyasa çok farklıydı. Zayıf bankalar, güçlü bankalar... Pazar tamamen temizlenmemişti. Bu da sorunlar getiriyordu. Mevduata garanti çok yüksekti. Bankalar gerçek müşteriye gitmek yerine daha çok hazine bonolarıyla ilgileniyordu. Asıl müşteri unutulmuştu. Yabancı bir banka bu pazara giriş yaparken tek bir amacı vardır. O da gerçek müşteriye ulaşmak ve bunun için yeni ve farklı ürünler sunmak. Biz şimdi olabildiğince hazine bonolarına yatırımı limitte tutuyoruz. Ana işimiz bu değil çünkü. Şirketlerle, kurumlarla çalışıyoruz. Özel bankacılığa önem veriyoruz.
BİR MİLYON AKTİF MÜŞTERİ
* Koçbank daha çok kurumsal bankacılığıyla tanınırdı. Bireysel bankacılığınız bundan sonra daha ağır basacak mı? Haklısınız Koçbank daha çok kurumsal bankacılık yapıyordu. Ama biz bunu değiştiriyoruz. Uni Credito'nun gelirlerinin yüzde 55 kadarı bireysel bankacılıktan geliyor. Yani bizim bireysel tarafımız daha ağır basıyor. 5 yıl önce Koçbank'ın 60 şubesi varken, şu anda 170 şubemiz oldu. Biz bireyselde büyümek için çalışıyoruz. Küçük ve orta ölçekli şirketlere ulaşmak istiyoruz. Bu konuda büyük yatırım yapıyoruz. Önümüzdeki yıl 30'a yakın yeni şube açacağız. Şu anda 1 milyondan fazla aktif müşterimiz var. Bankacılık sektöründe Koçbank'ın payı şu anda yüzde 4. Biz büyümek ama özellikle de bireysel de büyümek istiyoruz ve hedeflerimizi de bu doğrultuda belirliyoruz.