|
|
|
|
Reklam Kurulu Ne Diyor?
Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun çerçevesinde kurulan Reklam Kurulu, Sanayi Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteriyor, ancak kararlarını bağımsız olarak veriyor. İçinde; sivil toplum örgütleri ve başlıca kamu kurumlarından temsilcilerin yer aldığı kurul, 29 kişiden oluşuyor. Kurul her ay toplanarak, yapılan başvuruları ve üyelerinin gündeme getirdiği reklamları inceliyor. Reklam Kurulu, ticari reklam ve ilanlarda uyulması gereken ilkeleri belirlemek, bu ilkeler çerçevesinde reklam ve ilanları incelemek ve inceleme sonucuna göre yapılması gereken uygulamalar hakkında Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na önerilerde bulunmak görevlerini de yerine getiriyor. Reklam Kurulu son olarak Türk Telekom'un "Telefon konuşmaları yüzde 80 ucuzluyor" reklamını "yanıltıcı" olduğu gerekçesi ile durdurmuştu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|