|
|
Bindiği dalı kesmek!
Örneğim İzmir'den. Yeni Asır Gazetesi İzmir Limanı'nın yetersiz kalmasından dolayı Türk ihracatçıların başına gelenleri yazdı. Habere göre, Avrupalı armatörler limanda yoğunluk nedeniyle yaşanan gecikmeleri dikkate alıp yüklere (konteyner başına) 75 ile 150 euro arasında zam yapmış. Gazete işadamlarının feryatlarını aktarıyor. Hemen herkes limanın genişletilmesini istiyor. Halbuki, İzmir Ticaret Odası, İzmir Limanı'nın sadece yük gemileri için değil, yolcu gemileri için de cazip hale gelmesi için 1 dolar olan ayakbastı parasını, kendi kasasından karşılıyor. Amaç İzmir'e gelen yolcu sayısını artırmak ve Kuşadası'nı vurmak! Bölgede yolcu gemileri için en önemli giriş noktası ise Kuşadası. Onlarca gemi, Efes'e hacı olmaya gelen binlerce turisti bu limana taşıyor. Kuşadası'nda ayakbastı parası var. Çünkü Royal Carabian ve Türk ortakları, 10 dolar ayakbastı parasını dikkate alarak, limanın işletme hakkını satın aldı. (Hükümet, bu özelleştirmenin ardından devlet limanlarında ayak bastı parasını 1 dolara çekti.) Sonuçta, İzmir Ticaret Odası yoğunluğu daha artıracak yolcu trafiğini teşvik ediyor. Bu yüzden Efes'e yolcu taşıyan pek çok gemi rotayı İzmir'e çeviriyor. Turistler günübirlik geldikleri için alışveriş yapmak yerine yolda 3 saat zaman harcıyorlar. Kuşadası ticaret çevreleri ise bir başka alem. Onlar Kuşadası Limanı'nı özelleştirmeden satın alamadıkları için kızgın. Royal'ın sıkıntı yaşamasını istiyorlar. Bu yüzden ilçelerine gelen turist sayısının azalmasına yol açan girişimlere karşı çıkmıyorlar. Komik değil mi?
|