1- BDDK'nın özgün kadrosu yok: BDDK önceden Hazine'de çalışan banka yeminli murakıplarının ve daha önce Merkez Bankasında çalışan kadronun birleşmesinden oluşturulmuş bir kurum. Bu yapıyı yenileyecek başarısız reform girişimleri olmuş.
2- Eşgüdüm yok: Bankalardaki inceleme uzmanları ve BDDK'da bilançoları izleyen denetim mekanizması arasında eşgüdümün sağlanması gerek.
3- Bankalar Kanun taslağı yetersiz: Bu entegrasyon yeni bankalar kanunu taslağında yer almayan yasal dayanaklara ve BDDK'da daha temel organizasyon ve yönetim reformlarına ihtiyaç duyuyor.
4- İletişim eksik: BDDK'daki farklı işleyişler arasında iletişim yok. Reformlarla dışarıdan izleme fonksiyonu daha güçlendirilmeye ve etkinleştirilmeye çalışılsa da daha fazlasının yapılması gerek.
5- BDDK ağır ve hantal: Denetim otoriteleri problemleri farkındalar. Ancak, BDDK'daki karar alma süreçleri çok yavaş olduğundan ya da ve uygulama kararlılığı göstermede çok hantal davranıldığından dolayı sık sık başarısız olunuyor.
6- Kurul üyeleri performansı gözden geçirilmeli: BDDK Yönetimi de kendi performansını değerlendirmeli. Kurul üyelerinin statüleri de gözden geçirilmeli. Mevcut durumda tüm kurul üyeleri tam zamanlı çalışanlar ancak Başkan'ın dışında hiçbirinin yönetsel fonksiyonu yok.
7- Üyeler kamu kökenli: Kamu kurumları ya da akademik dünya dışından üyelerin bulunamaması sorunu başka kurumlarda olduğu gibi BDDK'da da bulunuyor. Özel sektör deneyimi kurula da taşınmalı.