kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yavuz Semerci @ SABAH
 
Veriler, hükümeti asmaya yetiyor mu?
Motorola avukatlığı yanlışmış!

Veriler, hükümeti asmaya yetiyor mu?

Tren faciasında, makinistler hatalı çıkarsa ne yapacağız? Medya olarak sadece pardon mu diyeceğiz?
Ben kendi adıma, hükümetin de, medyanın da bu kaza karşısında göstermiş olduğu tepkinin "aşırılıklar ve önyargılarla" dolu olduğunu düşünüyorum.
Yargısız infaz geleneği, acı ve haksızlığa uğramış, yaralanmış, derinden sarsılmış kitleleri tahrik ederek sürdürülüyor.
60 yıldır demiryollarını ihmal edenlerin, bütçeden üç kuruş bile ayırmayan eski siyasilerin, şimdi kaza üzerinden hükümete yüklenmesini ciddiye almıyorum.
Ortada bir kaza var.
Otoriteler konuyu araştıracak ve yargı kararını verecek.
Hükümet ve mikro düzeyde Ulaştırma Bakanı ve TCDD yönetimi bu kazada suçlu mu?
Bilmiyorum. Yazılanlar, ortaya atılan iddialar vatandaş olarak beni ikna etmeye yetmiyor.
Yanlışlık önce hükümet ile başladı. Hızlandırılmış tren, aslında alameti farikası olmayan bir proje. Ankara-İstanbul arası 100 dakika azalmış. Bunun 40 dakikası, 40 adet makasın iyileştirilmesinden kaynaklanıyor. Yani trenler artık makaslara aynı hızla girip, aynı hızla çıkıyor. Ayrıca Eskişehir'e kadar durak yok. 15-20 dakika da buradan geliyor. Sadece düz, virajsız bölgede trenin hızı eskiye oranla 20 kilometre artıyor. Hükümet o günlerde konuyu siyasi malzeme haline getirdi. Projeyi eleştirenler ile dalga geçti. Geçmiş hükümetlerin ne kadar beceriksiz olduğunu, bu uygulama ile ispata çalıştı. Bilim adamlarının uyarılarını dinlemedi.
Toplum gerildi. Hızlandırılmış bir trenin kaza yapması, toplumda biriken öfkeyi tetikledi. Şimdi aynı hükümet "hızlandırılmış tren" uygulamasının aslında ciddi bir hız artışı sağlamadığını ispatlamaya çalışıyor.
Ancak yine de hiçbirimiz gerçeği tam olarak bilmiyoruz;
Kaza, trenin tekerlek konumundan mı, fren donanımından mı, rayların kalitesizliğinden mi, makinistin hatasından mı kaynaklandı? Ya da birbirini tetikleyen bir sürü altyapı bozukluğu mu vardı?
Mevcut şüphe ve kuşkular, hükümeti siyaseten suçlu ilan etmek için yeterli değil.
Ne istiyoruz? Kazanın tüm nedenleri ile ortaya konularak suçlunun ortaya çıkmasını.
O zaman hükümeti yıpratmak için kazayı fırsat olarak değerlendirenler ile kuşkularını dile getirenleri birbirinden ayırmamız gerekiyor.
Traversler çatlaktı, raylar açılmıştı, dingiller koptu, fren çalışmadı, hız fazlaydı ya da hepsi birden.
Sonuçlar açıklandığında tablo netleşecek. O zaman siyaseten sorumlu olanları asabiliriz.
Başbakan Tayyip Erdoğan, sonuçlar kesinleşmeden bakanını linç etmek isteyenlerin önüne geçerek risk aldı. O gün Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ı ve TCDD yönetimini görevden alsaydı, kuşkusuz prim yapardı. Tepkisel davranışlar sergilese de genelde soğukkanlı davrandı. Popülizm yapmadı. Ben Erdoğan'ın sanılanın aksine kamuoyu ile inatlaşmadığını düşünüyorum. Tam tersi TCDD yönetiminin suçlu olduğunu anladığı an, bakan da dahil kimsenin gözyaşına bakmayacağına eminim.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Veriler, hükümeti asmaya yetiyor mu?   / 27-07-2004
 Kara paraymış!   / 23-07-2004
 Karamehmet her ay 300 milyon $ ödeyecek   / 22-07-2004
 Deli saçması raporlar   / 20-07-2004
 ABD tarzı gazetecilik Türkiye'de iş yapar mı?   / 10-07-2004
 Tiraj artırmak isteyen, rakibin okurundan çalacak!   / 09-07-2004
 Her gün, 8 milyon çalışana 4.5 milyon gazete satıyoruz   / 07-07-2004
 Emin Şirin: Keşke Karamehmet gibi 20-30 yatırımcımız olsaydı   / 02-07-2004
 Karamehmet ne diyecek?   / 01-07-2004
 Yatırımcı artık havuca kanmaz   / 30-06-2004
YAVUZ SEMERCİ
Yalan mı yazalım!
Hürriyet, Milliyet ve Radikal...
İLKER SARIER
Kaset olayının toplumsal ruhu
Aşağıdaki yazı bir seks...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
IMF ile kritik karar piyasalarda havayı yine döndürür...
ŞELALE KADAK
'İş yaptığımız her yer tehlikeli, Türkiye'nin alternatifi...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Irak'la işimiz zor
Türkiye'nin iki komşusuyla ilişkileri...
"Hocaların hocası"nı kaybettik
Türkiye'nin yaşayan tek ordinaryüsü Sulhi Dönmezer, 20 yıl önce...
Atakan sevgiyle kanseri yeniyor
Omuriliğindeki tümörler nedeniyle doktorların 6 ay yaşamaz dediği...
IMKB
E: 19,698 D:% 1.64
DOLAR
S: 1,473,000 D:% 0.00
EURO
S: 1,772,000 D:% 0.00
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.