kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Umur Talu @ SABAH
Tel:
0537 660 71 21
Fax:
0212 280 05 51
 

Raylardaki ölüm tuzağının hesabı verilmeli

Büyük depremden sonra, dönemin Cumhurbaşkanı Demirel "Takdir-i ilahi" demişti.
Onlarca yıldır bilinen, asırlardır homurdanan fay hattı üstünde, tescilli bir deprem bölgesinde fabrikalar, çok katlı ve çürük yapılar oturtulmasının "ilahi" bir takdirden çok, "dünyevi bir ihanet" olduğunu unutarak.
Şimdi de, başta Meclis Başkanı, kimi bakan "Büyük bir talihsizlik" diyor; hızlandırılmış tren ihanetinin ardından.
Oysa, daha 15 gün önce, Ulaştırma Bakanı Yıldırım'ın da bulunduğu konferansta, Yıldız Teknik'ten Prof. Aydın Erel, "Hızlandırılmış trene asla binmem, sevdiklerimi de bindirmem" demişti.
Benzeri teknik uyarılar üstüne Devlet Demiryolları, hızlandırılmış seferlerden ancak bir ay sonra İstanbul Teknik Üniversitesi'nden bir araştırma talep etmişti.
İTÜ'den profesörler Haluk Gerçek ile Güngör Evren de şaşkınlıklarını açıklamış, "Önce inceleme yapılmalı, seferler sonra başlamalıydı" demişlerdi.
Oysa, Başbakan haziran başında sinyali vermiş, gazete haberlerine göre "hızlandırılmış tren ilk seferini başarıyla tamamlamıştı."
Şimdi de "Türk milletinin başı sağolsun"du!

***

Tren kazaları, demiryollarını bizim gibi üvey evlat yapmamış ülkelerde de oluyor.
Ama şu "hızlandırılmış ihanet ve cinayet"te, 5 saatlik İstanbul-Ankara gösterişi uğruna acele edenler, onlarca insanı da ecele yollamış oldular.
İşin uzmanı profesörlerin "Ben asla binmem" derecesinde yaptıkları uyarılar, bu acele işten önce dikkate alınmalı, bu tuzak kurulmamalıydı.
Çünkü kurdukları denklem basitti:
"Hız rayları bozacak... Bozuk raylar da treni yoldan çıkaracak."
Bu kadar basitti ve bu denli bir ihanetti işte.

***

1950'den sonra 2 bin kilometrenin altında demiryolu yapabilen, demiryolculuğu ihmalden ihmale yuvarlayan hükümetlerin üstüne, AKP anlaşılan bir "şıklık" yapmak istemişti.
Ancak, kökten bir yenileme yerine, "maksat tren biraz hızlansın" denerek rötuşlar yapılmış, adeta bu felaketin rayları, traversleri döşenmişti.
Avrupa'da demiryollarında çift hat oranı yüzde 99'a varırken, Türkiye'de yüzde 3'te kalması bir yana, uyaran araştırmalar şunu da söylüyordu:
Hızlı trende, saatte 100-150 kilometre hızda dingil basıncı 25 tondur. Oysa bizim demiryollarının bir bölümünün 20 ton basınca bile dayanıksız olduğu biliniyor.
"Hızlandırılmış tren" hem böyle çürümüş bir demiryolu tarihinin ve politikasızlığının, hem de bu hükümetin aceleciliğinin ve umursamazlığının enkazı olarak, "Yakup Kadri" adıyla orada yatıyor şimdi.
Bu çürük hatların "yaban"ı olarak.
Bu acılı, kanlı fatura ise hükümetin önünde duruyor.
DDY Genel Müdürü ile Ulaştırma Bakanı'nın istifa gerekleri...
Başbakan'ın utancı...
Ve bir aydır adeta ölüme yolcu edilen binlerce yolcudan dün "tuzağa" düşenlerin yakınlarının tazminat talepleri ile.
Hiç kimsenin, "hız fiyakası" uğruna, bile bile yahut cahilce vatandaşına tuzak kurmaya hakkı olamaz!

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Raylardaki ölüm tuzağının hesabı verilmeli   / 23-07-2004
 Demokratikleşme derken sadede gelinir   / 22-07-2004
 Bilgi çağında vicdani bilginin kaybı   / 21-07-2004
 Özgür insanlarla özgür bir hasbıhal   / 20-07-2004
 Hayat ve Hayad   / 19-07-2004
 İktidar, işçi ve memuru sevebilir mi?   / 18-07-2004
 Teröriste dair efsanelere birkaç tokat   / 16-07-2004
 Kaymak tabaka yağ tabakası olduğunda   / 15-07-2004
 Dere tepe düz gittik, icmale vardık   / 14-07-2004
 Uzun ve zinde yaşamın cenazeleri   / 13-07-2004
ERDAL ŞAFAK
Bir lidere veda yazısı
Son dakikada kendine ve değerli...
AHMET HAKAN COŞKUN
Tren ve ideoloji
AK Parti hükümetinin bu zamana kadar...
MEHMET BARLAS
"Ölüm" olabilir ama "istifa" olamaz şeyler mi?
Refik...
ÖMER ÇELİK
Büyük acıya karşı insanlık borcu...
Acımız gerçekten...
REHA MUHTAR
35 yaş ve kadın..
Cahit Sıtkı, "Yaş 35.. Yolun...
NEBİL ÖZGENTÜRK
Yağmurdereli'yi hatırlamak
Şu gelip geçen günler bir kez...
REFİK DURBAŞ
Üniversite değil, fabrika...
SABAH Posta Kutusu'nda...
SAVAŞ AY
Kimi kanlı kimi imanlı kulvarlar
Çin ve Japon halk...
HINCAL ULUÇ
Sevginin ve değerin ölçüsü...
Üniversite yıllarımız..
Dere geçerken at değişmez
Dere geçerken at değişmez
Yöneticiler, Hagi'nin gönderilmesinden yana. Ama Canaydın, kulübün...
Hagi sağlam basıyor !: 2-0
Hagi sağlam basıyor !: 2-0
Ergun Gürsoy ile bağları kopma noktasına gelen ve istenmeyen adam...
Avrupa'dan 'insani değer' uyarısı geldi
Tren kazasının, Avrupa medyasında gün boyu "İhmal nedeniyle...
Bülent Ecevit 50 yıl sonra çekiliyor
Bülent Ecevit ve eşi Rahşan Hanım, 50 yıllık aktif siyasi...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.