kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Hincal Uluc @ SABAH
Tel:
0212 3544813
Fax:
0212 3544891
 
Türk Hava Yolları nereye konuyor?..
Hisar'a dönüş!..
İşte Galatasaray!..
Dergiler!..
Sevdiğim laflar
Tebessüm
Bizim Duvar

Türk Hava Yolları nereye konuyor?..

Erman Yerdelen "İki kurum vardır, üstünde titrememiz gereken" dedi.. "Çünkü bu iki kurumun üzerinde güneş batmaz.."
Baktım.. "Bunlar dünyaya yayılmışlardır" dedi.. "Doğudakinde güneş batarken, batıdakinde doğar.. Birincisi Dışişleri Bakanlığıdır. İkincisi Türk Hava Yolları.."
Bu konuşma aylar önce yapılmıştı. AKP iktidarı ile birlikte THY Yönetimi de değişmiş ve yeni yönetim şirketin tüm üst düzey kadrolarını yenilemişti.. Bir zamanlar Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanlığı yapan Erman Yerdelen'i bu değişiklikler endişelendirmişti..
"Hadi idari kadrolara adamlarınızı koydunuz.. Ama operasyonu, yani harekatı yöneten kadroları 'Benden.. Benden değil' diye yorumlayamaz ve değiştiremezsiniz. Operasyon uzmanlık isteyen alandır. Buralarda aksama başladı mı, şirkete çok pahalıya mal olacak düşüşler başlar.." dedi..
Anlattı..
"Biz geldiğimizde operasyona yönelik kadrolarda kimseye dokunmadık. Hatta bir arkadaşımız vardı, ismi lazım değil.. Alkolikti.. Aradık.. Onun işini yapacak hazır adam yok. Ona bile dokunmadık. Yakın kontrola alıp yerinde bıraktık.."
Erman Yerdelen'in korktuğu başımıza geliyor mu?..
Bu soruya "Evet" dememek için kendimi çok zorluyorum.. Çünkü THY, ülkemizin göz bebeği bir kurum.. Ve öyle bir düzeye gelmişti ki.. Bu sütunun okurları hatırlar.. Kaç kez "Dünyanın en iyisi.. Ben başka uçakla uçmam" dedim. Başka uçakla uçarken başıma gelenleri her fırsatta anlatarak..
Ama şimdi bakıyorum.. Gazetelerde THY haberi olmadan geçen gün nerdeyse yok.. Hepsi de kötü haberler.. Yerde, havada yolcu şikayetleri tavana vuruyor. Yolcu personel gerilimi, uçağın içinde pilotla fiili kavgaya kadar vardı. Yer görevlileri işleri düzenleyemez hale geldiler. Dünyanın en iyi servisini yapan hostesler yeniden yolcuyu dövmeye, ikramı kafaya atmaya başladılar. Aksaklık, arızanın bini bir para.. Kalktıktan sonra arıza nedeni ile geri dönmek, vukuat-ı adiye haline döndü. Bir günde üç uçağın geri döndüğü oldu. Gecikme, uçuş iptali gırla..
RJ olayları hepsinin üzerine tuz biber ekti. Tam da yaz sezonu başlarken kısa mesafeli 12 RJ uçağı, "Paslanma" sebebi ile uçuştan çekildi.. Ortalık birbirine girince, daha önce çürük olduğu açıklanan uçakların yarısı yeniden sefere kondu. Bu defa "Ben de bu uçaklara binmem" diye çok haklı itiraz eden köşe yazarları çıktı..
Sordum.. Bir THY'ci anlattı..
Uçakların yakıt depolarında paslanmaya sebeb olan bir bakteri ürermiş.
Belli aralıklarla deponun boşaltılıp bu bakterilerin temizlenmesi gerekirmiş. Bu iş yapılmayınca tatsız durum ortaya çıkmış.
RJ'ler uçuştan çekilince, Airbus ve Boeing şirketleri de heyecanlanmış hatta.. "Siz bu temizleme işini periyodunda yapmıyorsanız bizim uçaklarımız da tehlikededir" diye Türkiye'ye adamlarını göndermişler ki, "Ne oluyor" baksın..
Bunların hepsi çok tatsız haber.. Bir de, üstüne bilmem kaç trilyonluk zararı ekleyin..
Türk Hava Yolları'nda hızla çok önemli adımlar atılması, önlemler alınması gerek. Havacılık üzerinde toz istemeyen bir iş.. Karalar bir düştü mü, kaldırmanız seneler alır..
Türk Hava Yolları'nın en üst düzeye gelmesi yıllar almıştı. İtina edilmesi, durumun hızla düzeltilmesi gerek..
Bu uçaklar, üzerlerinde güneş batmadan Türk Bayrağı taşıyorlar, dünyanın dört bir yanına.. Bu ülkenin gururu idiler.. Öyle kalmalılar!..
Medya.. Meclis.. İlgili bakanlar.. Hatta Bakanlar Kurulu.. En önemlisi THY Yönetimi konu üzerinde çok ciddi durmak zorunda..
THY hepimizin.. O zaman hepimiz sorumluluğumuzu bilmek ve üzerimize düşeni yapmak zorundayız..

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Geyik Sevgi sunar   / 24-07-2004
 Ulusoy biliyordu   / 23-07-2004
 Devlet bitmiş.. Tümüyle bitmiş..   / 23-07-2004
 Lance Armstrong kanserin üzerine yürüyor!..   / 22-07-2004
 10 yıl sonra.. Hisar'da..   / 21-07-2004
 Cennette iki gün..   / 20-07-2004
 Hükümet desteği şart   / 20-07-2004
 Özürlüye tavır, uygarlığı ölçer!..   / 18-07-2004
 İki enfes defile.. Bir süper model!..   / 17-07-2004
 Türk Hava Yolları nereye konuyor?..   / 16-07-2004
ERDAL ŞAFAK
Bir lidere veda yazısı
Son dakikada kendine ve değerli...
AHMET HAKAN COŞKUN
Tren ve ideoloji
AK Parti hükümetinin bu zamana kadar...
MEHMET BARLAS
"Ölüm" olabilir ama "istifa" olamaz şeyler mi?
Refik...
ÖMER ÇELİK
Büyük acıya karşı insanlık borcu...
Acımız gerçekten...
REHA MUHTAR
35 yaş ve kadın..
Cahit Sıtkı, "Yaş 35.. Yolun...
NEBİL ÖZGENTÜRK
Yağmurdereli'yi hatırlamak
Şu gelip geçen günler bir kez...
REFİK DURBAŞ
Üniversite değil, fabrika...
SABAH Posta Kutusu'nda...
SAVAŞ AY
Kimi kanlı kimi imanlı kulvarlar
Çin ve Japon halk...
HINCAL ULUÇ
Sevginin ve değerin ölçüsü...
Üniversite yıllarımız..
Dere geçerken at değişmez
Dere geçerken at değişmez
Yöneticiler, Hagi'nin gönderilmesinden yana. Ama Canaydın, kulübün...
Hagi sağlam basıyor !: 2-0
Hagi sağlam basıyor !: 2-0
Ergun Gürsoy ile bağları kopma noktasına gelen ve istenmeyen adam...
Avrupa'dan 'insani değer' uyarısı geldi
Tren kazasının, Avrupa medyasında gün boyu "İhmal nedeniyle...
Bülent Ecevit 50 yıl sonra çekiliyor
Bülent Ecevit ve eşi Rahşan Hanım, 50 yıllık aktif siyasi...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.