BAT Türkiye Genel Müdürü Paul Helderman, indirim kararını açıkladığı basın toplantısında, şunları kaydetti: "Bugünkü kararımızın amacı, uluslararası bir marka satın almayı düşünen Türk tüketicisine daha fazla seçenek sunmaktır. Markalarımızın yeniden konumlandırılması, bu pazara girerken verdiğimiz taahhüdün bir parçasıdır." Helderman, bu kararı almalarının kendileri için çok kolay olmadığını vurgulayarak, "Karar ticari nedenlere dayanmaktadır. Bu kararla pazar payımızı daha çok artırmak ve diğer rakiplerle daha çok rekabet edebilmeyi amaçlıyoruz. Kararın Türkiye dışındaki herhangi bir olayla bağlantısı yok" dedi. BAT yetkilileri fiyat indirimi yapıldığında sigara kullanıcısı sayısının artıp artmayacağına dair yönelttiğimiz soruya ise şu yanıtı verdiler:
'ARTIŞ OLMAZ' "Sorduğunuz soru varsayıma dayanmaktadır. Varsayıma dayalı sorulara yanıt vermemeyi tercih ederiz. Şu anki duruma bakıldığında ise BAT olarak, sadece 2 ürünün fiyatını düşürdük. Böyle bir durumda, yani sadece 2 ürün fiyatı düşürüldüğünde, sigara içen insanların sayısında bir artış olacağını sanmıyoruz. BAT'nin ürünleri pazardaki en ucuz ürünler değil bu nedenle sigara tüketimini artırıcı bir etki yaratmaz bizden ucuz fiyatlı sigara markaları bulunuyor. Zaten sigara içmeye başlama etkenleri arasında fiyatın ucuz olması aşağı noktalarda. Bizim yaptığımız sadece ürün konumlandırılması. Orta fiyat kategorisindeki Pall Mall markamızı popüler fiyat segmentine, Viceroy markamızı da düşük fiyat segmentine çektik.' Aynı BAT yetkilisi söz konusu indirimin herhangi bir AB ülkesinde yapılmasının mümkün olup olmadığına dair yönelttiğimiz soruya ise şu yanıtı verdi: "Birçok ülkedeki anlayışımız, fiyatlandırma yetkisinin genellikle ticari organizasyonların kendisinde olduğu şekildedir. Türkiye'de de, dünyanın diğer birçok ülkesinde olduğu gibi, ticari kurumlar, fiyatlarını tüketiciye ve buna paralel olarak pazar şartlarına göre ayarlamakta serbesttir." BAT'nin fiyatların indirilmesi durumunda, sigara içenlerin sayısında artış olmayacağını iddia etmesine rağmen, araştırmalar 1970 ile 1988 yılları arasında sigarada reel fiyatın 1,25 birimden, 0,8 birime gerilerken, erişkin başına tüketim miktarının 0,055 paketten, 1,15 pakete yükseldiğini ortaya koyuyor.