Aria ve Aycell'in birleşmesi ile oluşan Avea, yeni tarifelerini açıklayarak, sektöre hızlı girdi. Şirket sabit telefonu arama ücretini 199 bin lira olarak belirledi. Cepte rekabet daha da kızıştı.
GSM pazarının yeni ismi Avea ilk tarifelerini açıkladı. Avea'nın açıkladığı yeni tarifelerle önümüzdeki dönemde, GSM şirketleri arasındaki rekabet kızışacağa benziyor. Yeni tarifeleri TT&TİM İletişim Hizmetleri Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Cahit Paksoy basın toplantısı ile açıkladı. Telekomünikasyonun lüks değil ihtiyaç olduğunu belirten Paksoy, ihtiyacın vaktinin olamayacağını, tarifelerinin günün tüm vakitlerinde geçerli olacağını ifade etti. Cep veya ev diye bir ayrımın da olmaması gerektiğini ifade eden Paksoy, "20 milyon sabit hatlı telefon kullanıcısı ve 5 milyon abonemizle 25 milyonluk bir aile olacağız, çünkü Avea tarifelerinde cebi ve evi aramak aynı fiyat olacak" diye konuştu. Paksoy, "Bizim kullanıcılarımız sadece kendilerine sunulanı almak zorunda kalmayacak, karşılarında birçok alternatif bulabilecekler" dedi. Avea'nın pazar payının yüzde 15 olduğunu belirten Paksoy, "2006 sonunda pazarın yüzde 30'una hakim olmayı hedefliyoruz" dedi. Paksoy şöyle devam etti: "Şu anda Türkiye nüfusunun yüzde 40'ı cep telefonu kullanıyor. Bu oran Avrupa ülkelerinde yüzde 80 seviyesinde. Bizde de 5-6 yıl içerisinde yüzde 75- 80'lik oranlara ulaşılacağını düşünüyoruz. Kısa süre içerisinde pazarda ikinciliğe yükseleceğiz, sonra liderliği kovalayacağız." Paksoy Avea'nın teknolojik altyapısı hakkında şöyle konuştu: "GSM pazarında bizim gibi GSM 1800 altyapısını kullanan yok. Teknik anlamda son model biziz. İstanbul'da gerçekleşen NATO toplantısında GSM hizmetlerinin tamamı Avea tarafından eksiksiz ve sorunsuz olarak yerine getirildi."
6 BİN 500 BAZ İSTASYONU Paksoy, Avea'nın kapsama alanı ile ilgili sorulara şöyle cevap verdi: "Avea birleşmesi sonrasında Aria ve Aycell teknik altyapılarını birleştirme çalışmalarına devam ediyor. Sene sonunda toplam 6 bin 500 baz istasyonumuz olacak. Aynı noktalarda bulunan Aycell ve Aria baz istasyonları farklı noktalara kaydırılıyor. 31-32 ilde bu çalışmalar bitti. Ağustos ayı itibariyle çalışmanın yüzde 90'ı tamamlanmış olacak. Yıl sonu itibariyle de toplam nüfusun yüzde 98'i kapsama alanımız dahiline girecek." Aycell'in 150 civarında kamu ve özel kuruluş çalışanları ile yaptığı sözleşmelerin Avea bünyesinde devam ettiği belirtilirken Paksoy, yeni kuruluşlarında bu kapsamda anlaşmalar yapma isteğinde olduğunu ve bu alanda büyümeye devam edeceklerini ifade etti. Paksoy sundukları yeni tarifelerin tüm hizmetlerine ek olacağını ve eskilerinin devam edeceğini belirtti. Paksoy sektörlerindeki en büyük sorunun vergiler olduğunu belirterek şunları söyledi: "Konuşma ücreti üzerinden alınan vergiler çok yüksek. Yüzde 66'lara varan vergiler alınıyor. Son beş yıl boyunca ortalama konuşma süreleri düşüyor. Bunda ekonomik krizin etkisi de var ama vergilerin yüksekliği büyük etken. Sektörün diğer üyeleri ile Maliye Bakanlığı nezdinde görüşmelerimiz devam ediyor. Önümüzdeki yıl özel iletişim vergilerinin düşmesini bekliyoruz. Bir başka önemli vergi sorunu da operatör değişikliği sonrasında sanki ilk defa kullanıma başlanmış gibi yüksek vergiler alınması.