Ekonomideki büyüme ve oto satışlarının rekora gitmesine rağmen akaryakıt satışlarının hızı düştü. Tüpraş'ın satış hızı 2003'e göre yüzde 22'den 3'e indi.
Türkiye, yılın ilk çeyreğinde yüzde 12.4 gibi rekor seviyede büyümesine rağmen akaryakıt üretim hızında bir düşüş yaşıyor. Tüpraş'ın benzin ve motorindeki artış hızı inişe geçti. Tüpraş'ın bilançosuna göre bu yılın ilk 3 ayında 813.3 milyon ton benzin, 1.66 milyar ton da motorin üretildi. 2003 yılında ise bu rakamlar benzinde 786.1 milyon ton, motorinde ise 1.65 milyar tondu. Tüpraş'ın benzindeki üretim artışı 2002 ile 2003 yılı karşılaştırıldığında yüzde 22 iken, geçtiğimiz yıldan bugüne ise yüzde 3'le sınırlı kaldı.
2.5 MİLYAR $ VERGİ KAYBI Türkiye'de fabrikaların tam kapasite çalışması, otomobil satışlarının rekora koşması ve rekor büyüme rakamlarına rağmen, akaryakıt üretiminde büyüme hızının düşmesinin en büyük nedeni kaçak akaryakıt oldu. Tabii son dönemde Türkiye'ye ithal edilen Avrupa Birliği normlarındaki kaliteli dizel yakıtı ve performansı artıran 98 oktan yakıtın da etkisi oldu. Türkiye ekonomisini tehdit eden kaçak akaryakıtın bilonçosu her geçen gün büyüyor. Hatta petrol sektöründeki yöneticilerin kaçak akaryakıtı beyaz zehirle aynı sepete koyması, tehlikenin ciddi boyutlarını ortaya koyuyor. Emniyetin verdiği bilgiye göre Türkiye'de akaryakıt piyasasının yüzde 18'i kaçak. Yıllık 8 milyar dolara varan kaçak akaryakıt pazarından, devletin vergi kaybı 2.5 milyar doları buluyor. Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Dairesi'nin raporu da 2003 yılında yapılan analizlerde standartlara uymayan numune oranının yüzde 18.1 olarak gerçekleştigini gösteriyor. Petrol Araştırma Merkezi verilerine göre de kaçak petrol miktarının en az 3 milyon ton olduğu belirtiliyor.