kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yuksel Aytug @ SABAH
 
Maç yayını ihalesini almak yetmez
Olay "TV"de "olay" vardı!
Kabaramazsın kel Fatma!
GAF oloji
Alt Yazı

Maç yayını ihalesini almak yetmez

Geçtiğimiz günlerde bir gazetenin ekonomi sayfasında yayıncı kuruluşun maç yayınlarından büyük karlar etmek yerine önemli ölçüde zarara uğradığını ifade eden bir haber yayınlandı. Demek ki maç ihalesini almak, göründüğü kadar karlı bir yatırım değil. Şimdi gözler yeni ihaleye çevrildi. Bu ihaleye Lig TV'nin yanı sıra Free TV ve TRT'nin de katılması bekleniyor. Telekom ve TMSF'nin (Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu) elinde bulunan Cine 5'in de "konsorsiyum ortağı" olmak için gönüllü olduğu biliniyor. Büyük bir olasılıkla TRT ihaleye bu iki kuruluşu da yanına alarak katılacak. Zira Telekom ve Cine 5'in teknik altyapısına TRT'nin şiddetle ihtiyacı var. Futbol Federasyonu ise 700 milyon doları aşması beklenen naklen yayın ihalesini 1 Temmuz'a kadar açmak için hazırlıklarını tamamladı. Peki TRT eğer ihaleyi kazanırsa ne olacak? TRT'nin mevcut yapısındaki en büyük şikayet, "bürokratik çarkların hızlı işlememesi" ve kurumu daha rasyonel bir ticari yapıya kavuşturacak yapısal değişikliklerin zamanında hayata geçirilememesi. Eğer naklen yayın ihalesi TRT'de kalırsa, bu ağır işleyiş, kurumu büyük bir zarara uğratabilir. Zira maçların yayını kadar "pazarlaması" da ayrı bir deneyim ve uzmanlık konusu. TRT daha Dünya Kupası ve Avrupa Şampiyonası gibi milyonları ekran başına bağlayan yayınlarına bile "kendisini kurtaracak kadar" reklamı alamazken, 1 milyar dolara yaklaşan bir yatırımın altından nasıl kalkacak? Şifreli maç yayını için önce decoderlerin pazarlanması, bunun için etkin kampanyaların, promosyon faaliyetlerinin ve paket programların organize edilmesi gerekiyor. Sonra da reklam getirecek ve mali yükü hafifletecek etkin bir medya pazarlama organizasyonuna ihtiyaç olacak. Peki TRT'nin bu "ağır ağabey" yapısı, bütün bunların doğru ve zamanında gerçekleştirilmesine elverecek mi? Tamam, kabul ediyorum, TRT hizmet amaçlı bir kamu kuruluşudur. Kardan önce "hizmeti" düşünmelidir. Ama TRT'miz "sağılacak inek" de değildir! Umarım ihaleye "gözü kapalı" dalmadan önce bu hesapları iyi yaparlar.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Maç yayını ihalesini almak yetmez   / 25-06-2004
 Maç yayını ihalesini almak!   / 25-06-2004
 Aile dizisi nasıl Dallas oldu?   / 24-06-2004
 Aile dizisi nasıl Dallas oldu?.   / 24-06-2004
 Şaka maka ama nereye kadar?   / 23-06-2004
 Dünyayı küçülten büyük adam   / 22-06-2004
 Dünyaya açılan pencerem...   / 22-06-2004
 Yüzdük ve kuyruğuna geldik...   / 21-06-2004
 Her babanın eli öpülür mü?   / 20-06-2004
 Mucizelere ne kadar da açız   / 19-06-2004
YÜKSEL AYTUĞ
Sevilen diziler, Sınav'dan geçiyor
Önümüzdeki sezon...
ATİLLA DORSAY
Çağdaşlar CNBC-e 20.00
Resmin başkentinde(The...
Mahcup bir ilişki
Mahcup bir ilişki
Eskiden rock ve caz dinleyen, aynı zamanda Orhan Gencebay'ın...
Dikkat! Moda bulaşıcıymış!
Dikkat! Moda bulaşıcıymış!
Yönetmen, sunucu ve yapımcı Nur Onur, 'Moda Bulaşıcıdır!' adlı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.