kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
  » Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Sezon öncesi pilot krizi
Sezon öncesi pilot krizi
'Pilot yetiştirerek atlatacağız'
Sektördeki rakamlar
Şehit Tıbbiyeliler Anıldı

Transferin yeni gözdesi pilotlar

Havayolu şirketleri art arda açılıp, uçak sayısına karşı uçuş ekipleri yetersiz kalınca, pilot transferleri başladı. 4-5 bin dolar arasında maaş alan pilotlar, ortalama 8 bin dolar maaşa transfer oluyor.


***

Sezon öncesi pilot krizi

Yaz sezonunun açıldığı ve artan turist sayısına paralel olarak hava trafiğinin yoğunlaştığı şu günlerde, yerli havayolu şirketleri "pilot" yüzünden birbirine düştü Birbiri ardına sefer düzenleyen şirketler parayı bastırıp aldıkları uçaklarını uçuracak pilot bulmakta zorlanıyor ve binlerce dolarlık transfer ücretleri havalarda uçuşuyor.

Güneşin yüzünü göstermesiyle başlayan turizm sezonu, havacılık sektöründeki büyük bir sıkıntının da su yüzüne çıkmasına neden oldu. İç hatlardaki sefer sayılarını günden güne artıran havayolu şirketleri uçaklarını uçuracak pilot bulmakta zorlanıyorlar. Bu sıkıntıyı gidermeye çalışan şirketler çareyi pilot transferinde buldular. Şu sıralarda, çalıştıkları havayolunda 4 ila 6 bin dolar arasında maaş alan pilotlar en az 8 bin dolara şirket değiştiriyorlar. Son aylarda Onur Hava Yolları'ndan 22 pilot Atlas Jet,MNG, KTHY ve World havayolu şirketlerine, FLY avayolları'ndan ayrılan 30 pilot da Onur, Free Bird ve Atlas Jet havayolu şirketlerine transfer oldu.

"SIKINTI BÜYÜYECEK"
Türkiye Hava Yolu Pilotları Derneği (TALPA) Başkanı Tuna Gürel de, büyük bir atılım gerçekleştiren havayolu şirketlerinin iç hat taşımacılığına başlamasıyla birlikte uçak ihtiyacının arttığına dikkat çekerek, "Ama iş uçak almakla bitmiyor. Bu uçakları uçuracak personele ihtiyaç var" dedi. Sektördeki uçak sayısının 160 olduğunu ve kısa zamanda bu rakama 24 uçağın daha ekleneceğini söyleyen Gürel "Kokpit personel sayılarının oranlarının en az 4-4.5 olması gerekiyor. Teknolojik gelişmelere paralel olarak bu oran daha da yukarılara çekilmeli" diye konuştu. Önümüzdeki birkaç ay içinde 190 uçağa ulaşması beklenen sivil havacılık sektöründe görev yapan kayıtlı pilot sayısının bin 650 olduğunu söyleyen Gürel, "TALPA'ya kayıtlı olmayan 70- 80 pilotu da bu rakama eklersek bin 730- bin 740 pilot ile bu ağırlığı kaldırmak mümkün değil. Bu rakamlar içinde hala lisans sorunu halledilmemiş arkadaşlarımız var. Bu lisans sorunları halledilse bile pilot sıkıntısı büyüyerek yaşanacak" diye uyarıda bulundu.

BAKANLIK DEVREYE GİRDİ
Pilot transferleri ile yaşanan soruna el atan Ulaştırma Bakanlığı ise Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği ve Türkiye Havayolu Pilotları Derneği ile görüşmelerini sürdürüyor. Pilot transferleri nedeniyle en büyük sıkıntıyı yaşayan şirketlerin başında Onur Hava Yolları geliyor. TÖSHID (Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmesi Derneği) Başkanı ve Onur Hava Yolları Genel Koordinatörü Şahabettin Bolukçu 1 Ocak'tan bu yana 22 pilotun çeşitli şirketlere gittiğini belirterek, "Eğer bir şirket sektöre girecekse kendi pilotunu kendisi yetiştirmeli. Başka şirketlerin yetiştirdiği pilotları astronomik fiyatlarla transfer etmesi doğru değil. Bir pilotun kaptan pilotluk seviyesine gelmesi için 50 bin dolar harcıyoruz. Özellikle yaz sezonuna girerken bunu yapmaları bizi zor durumda bırakıyor" dedi. Sektörde yaşanan bu gelişmenin ardından kaybettikleri pilotların yerine yabancı pilot transfer edeceklerini belirten Bolukçu "Sıkıntı yaşamamak için bunu yapmaya mecburuz" dedi.

CEVDET ÖZDEMİR- GÖKHAN ARTAN MERKEZ

DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
 AB'nin kapısını kırana kadar çalarız
 Korkutmak Özendirir
 Korkut Eken madalyasız kaldı
 8 yıllık eğitimin paraları 'çarçur'
 Kaplan'a sınırdışı onayı
 Hakkari'de canlı bomba alarmı
 Açlığı yenmek için 8 reçete...
 Ağız kokusu boşanmanın nedeni değil
 Büyük ödülün favorisi Türk sanatçı Ataman
MEHMET TEZKAN
Krizi bu kadar çok mu seviyoruz?
Türkiye gergin...
EMRE AKÖZ
'Sağlık' ideolojisi
Gündelik hayat'ın kendine has...
UMUR TALU
Ölçüsünce pirinç, kararınca yağ!
Geçenlerde, Ankara...
Ortadoğu'da yine katliam
İsrail, Refah operasyonunu protesto eden Filistinliler'e 4 roket...
Kürtler bağımsızlığa doğru ilerliyor
Washington'un değişen Irak politikası yüzünden Bağdat'taki ABD...
Poyet G.Saray'da
Poyet G.Saray'da
Popescu’nun jübilesi için Romanya’da bulunan Poyet, "Prensipte...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.