ArçelikGenel Müdürü Gündüz Özdemir, Türkiye beyaz eşya pazarının bu yılın ilk 4 ayında yüzde 60 civarında büyüdüğünü kaydetti. Ancak Özdemir, bunun tam anlamıyla reel bir büyüme olmadığına işaret etti. Geçen yıl şubat ve mart aylarında Irak Savaşı'nın etkisiyle tüketim ürünleri piyasasının durma noktasına geldiğini, bu nedenle yüzde 60'lık büyümenin aslında yüzde 30-35'e karşılık gelebileceğini belirten Özdemir, söyle devam etti: "Bu yıl beklentimiz, programlarımızı yaparken yüzde 20 mertebesindeydi. Türkiye'de dayanıklı tüketim ürünleri pazarı hızla büyüdü. Bu bir süre daha böyle devam edecek. Bunun temel nedenlerine bakınca, faizler düşüyor, tüketici kredileri yüksek seviyelerde kullanılıyor. Bir yandan da, son bir yıldır özellikle önemli maliyet girdisi döviz olan bu ürünlerde fiyatlar epeyce ucuzlamış bulunuyor. Ama, tahmin ediyorum ucuzlamanın son noktasına geldik. Bundan sonra, fiyatların bir miktar artış sürecine gireceğini düşünüyorum. Yıl sonunda, bu pazar yüzde 25-30 büyüyecektir. Zira bana göre, dolar artık 1 milyon 400 bin liranın altına düşmez.''