* Bilgi Edinme Hakkı'ndan özel kişiler gibi tüzel kişiler de yararlanabilecek.
* Bunun için bir başvuru formu doldurulacak.
* Bilgi edinme talebi faks, mektup ya da elektronik posta yoluyla iletilebilecek. Başvuru kurumlarda oluşturulan bilgi edinme birimlerinde de bulundurulacak.
* Vatandaşlar, merkezi idarenin taşra teşkilatında da başvurularını valilik veya kaymakamlığa bağlı olarak kurulan birimlere yapabilecek. Formlar elle doldurulabilecek. Başvurunun cevabı, posta, e.mail ya da faks yoluyla istenebilecek.
* Kurum ve kuruluşlar, başvuru üzerine istenen bilgi veya belgeye erişimi 15 gün iş günü içinde sağlamakla yükümlü olacaklar. Ancak istenen bilgi veya belgenin elde edilmesi için başka kurumların görüşü gerekiyorsa bu süre 30 güne çıkacak. Maliyete göre ücret de istenebilecek.
BİLGİ EDİNME BAŞVURUSU FORMU (Gerçek Kişiler İçin)
Başvuru sahibinin adı ve soyadı: Oturma yeri veya iş adresi:
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik No: (Elektronik ortamda yapılacak başvurular için doldurulması zorunludur.)
Elektronik posta adresi: (Elektronik ortamda yapılacak başvurular için doldurulması zorunludur.)
İmzası:
İstenen bilgi veya belgeler: (Not: Ayrılan bölümdeki boşluk yetmediği takdirde, başvuru için boş sayfa / sayfalar kullanılabilir.)
Başvuruya hangi yolla cevap almak istersiniz? Yazılı
4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu gereğince istediğim bilgi veya belgeler aşağıda belirtilmiştir. Gereğini arz ederim.