kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Doğru duygu sömürüsü işe yarar
İçi boşalmış kavramlara dikkat
Slogana bakarsak, galiba biz İngiliz olduk!
Kısa...Kısa...Kısa...

Doğru duygu sömürüsü işe yarar

Şu Volkswagen bu işi biliyor doğrusu. Mesajı, kurşun sıkar gibi 'dan' diye vermenin bir anlamı olmadığını çoktan kavramışlar. Aracın teknik özelliklerini takır takır sayıp, sonunda da "Passat TDI o kadar ekonomik ki, depoyu doldurmadan 1350 km. yol gider. Bana mısın demez!" deyiverir işi bitiriverirdi değil mi? Hayır. Filmde tek bir söz yok! Passat benzinciye yanaşır. Pompanın yanında durur. İçinden sürücü sürünerek çıkar. Susuzluktan ölmek üzereyken yine sürüne sürüne pompanın yanına gelir. Oradaki camları silmek için bulundurulan kovanın içinden süngeri çıkarıp atar. Kovanın içindeki suyu lıkır lıkır içer. Tek söz yoktur. Söylenmek istenen yazılı mesajla verilir. Bu tarz, reklamcıların en çok sevdiği türden anlatımdır aslında. Yaratıcılığı innovasyon, yani yenilikçilik anlamında, kreatiflik anlamında değil), insanlara duygu ve akıllarıyla tamamlama payı veren çözümlemeleri severler. Fakat gelin görün ki, reklam veren genelde kodlanmış dolaylı anlatımı değil, ille de doğrudan ve şeyi söylemeyi tercih eder... Köfte de olsun, piyaz da olsun, pilav da olsun, kabak tatlısı da eksik olmasın derken, film broşüre döner. Onun için VW'nin bu başarısında reklam ajansının payı kadar, doğru iletişim stratejini kabul eden ve uygulanmasına yeşil ışık yakan yönetimin de büyük payı var. VW, bu arada aracı neredeyse hiç göstermediği, yağmurlu sahneleriyle bir tatil yöresi filmini çağrıştıran ve "Hello Sunshine" (Merhaba güneş) diye biten Beetle Cabrio filmini de zaman zaman dönüyor. Araya da "Efsaneler ölmez şekil değiştirir!" diyen VW Golf reklamlarını serpiştiriyor. Bu üç filmden de aynı duygusal tanjant geçiyor aslında. Bu arada Peugeot 307 Envy ile; Fiat, Stilo ile; Kia Andre Agassi ile; Renault Scenic ile bu çizgide iletişim kurma çalışmalarına hız vermeye başladılar. Ürünlerin birbirlerinden çok baskın teknolojik fark sunamadıkları küçük araç sınıfında en doğru yol da bu zaten. TV'den markanın ruhunu anlatmak, yazılı basında satış yönelimli, teknik özellik ağırlıklı mesajlar vermek... Pazarın mevcut durumunda en doğru iletişim çözümü bu sanki.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Sizi 307 Envy'deki gibi kıskanan birisi oldu mu?   / 14-04-2004
 Toyota'nın kızı nihayet geldi!   / 07-04-2004
 Tarkan hangi marka otomobil kullanıyor?   / 31-03-2004
 Scenic 'demode değilim' diyor   / 24-03-2004
 Elodie tüm görüşlerimi değiştirdi   / 17-03-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
METE TANSU
Opet'in yeni ürünü satışları yüzde 76...
ALİ SAYDAM
Doğru duygu sömürüsü işe yarar
Şu Volkswagen bu işi...
Atalarını 89'uncu kez şafak ayini ile andılar
Atalarını 89'uncu kez şafak ayini ile andılar
Anzaklar, 89 yılönce atalarının büyük kayıplarverdiği Anzak koyunda...
Limanda operasyon
Limanda operasyon
Karaköy Limanı'nı mesken tutan uluslararası fuhuş şebekesinin...
Belarus gibi!
Amerika, halkını "hayır" için zorlayan Rum lidere kızgın.
"Bir Türk aile, plan yüzünden boşandı"
İngiliz BBC Televizyonu'ndan ilginç iddia... Adanın...
Kıbrıs'ta taşlar oynadı
Başbakan Tayyip Erdoğan, referandumun aslında olumlu sonuçları olduğunu,...
Erdoğan Ve Arınç'tan Halka Çiçek
Milli Egemenlik Haftası nedeniyle Meclis Başkanı Bülent Arınç tarafından...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.